یوسف قوجق، نویسنده: «دوستانی که تازه در عرصه نوشتن کتاب شروع به کار کردهاند، مقداری در کارهایشان پرحرفی میکنند و دلیل آن را نمیدانم. آنها مخاطب را خیلی ساده گرفتهاند و طول و تفصیل زیادی در کارهایشان وجود دارد، کارهایشان عمیق نیست و بیشتر شرح ماوقع است. داستان فقط شرح ماوقع نیست بلکه چیزهای بسیاری وجود دارد که داستان را داستان میکند؛ ازجمله نثر خوب، مفاهیم عمیق تربیتی، اخلاقی و مسائل انسانی. قصهنویس باید اینها را در تاروپود قصهاش مطرح کند و به مخاطب لذت کشف بدهد.»
مسعود ردایی، تهیهکننده سینما: «در ابتدا دو فیلم خوب از دو فیلمساز خوب به صورت آنلاین اکران شد، درحالی که باید این استقبال تداوم مییافت و رشد اکران با فیلمهای دیگر رقم میخورد، به دلیل کمبود تبلیغات و نبودِ توجه به اکران سایر فیلمها اتفاق خوبی رخ نداد. از سوی دیگر با بازگشایی سالنهای سینما این بخش بیشتر متضرر شد، درحالی که میتوانست بهعنوان سرمایهای برای تقویت سینما مطرح شود. سینماها نیز با دو فیلم خوب بازگشایی داشتند، اما از آنجایی که مردم به لحاظ روانی خیلی آماده نیستند، بنابراین از آن فیلمها نیز کمتر استقبال شد و خودبهخود آن دو فیلم نیز متضرر شدند. بحث قاچاق فیلم نیز روی کمشدن اقبال اکران آنلاین تأثیرگذار بوده است. روز اول اکران آنلاین فیلم «خروج»، بسیار مطمئن گفتند قاچاق فیلم صورت نمیگیرد، اما طی دو روز این اتفاق رقم خورد و معلوم شد همچنان دچار مشکل هستیم و هنوز زیرساختها درست نشده و برای فیلمهای دیگر نیز این اتفاق در کمتر از یک روز رخ داد.