خبر سیاسی
 

 

واکنش انصاری به نامه خوئینی‌ها: نظر مجمع روحانیون نیست
[تسنیم] عضو مجمع روحانیون گفت که در فضای مجازی از نامه خوئینی‌ها مطلع شده و نامه او نظر مجمع روحانیون نبوده است. حجت‌الاسلام‌ مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره نامه اخیر موسوی خوئینی‌ها گفت که نامه خوئینی‌ها تصمیم و نظر شخصی او بوده و هیچ ارتباطی به مجمع روحانیون مبارز ندارد. او تصریح کرد: «بنده روز گذشته این نامه را در فضای مجازی خواندم و آنچه در این نامه نگاشته شده، نظر شخصی او بوده است.» به گزارش تسنیم،‌ سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، با انتشار نامه‌ای انتقادی خطاب به رهبر معظم انقلاب، در شرایطی مسئولیت وضع امروز کشور را به‌ویژه در حوزه مدیریتی متوجه رهبری دانسته که او در هر دو انتخابات ریاست‌جمهوری 92 و 96 با حمایت از حسن روحانی به ‌همراه هم‌جناحی‌هایش نقش انکارناپذیری در پیروزی روحانی داشته است.


موافقت دکتر روحانی با تحویل هدایای نفیس ریاست‌جمهوری به میراث‌‌فرهنگی
محمدحسن طالبیان از موافقت حسن روحانی برای تحویل هدایای نفیس و ارزشمند رئیس‌جمهوری در دوره‌های مختلف به این وزارتخانه خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «پس از سال‌ها تلاش در پی پیشنهاد وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای تحویل آثار نفیس، فاخر و ارزشمند هدیه‌شده به رئیس‌جمهوری در دوره‌های مختلف به این وزارتخانه، دکتر حسن روحانی با این پیشنهاد موافقت کرد.» او ادامه داد: «از این رو برای نخستین‌بار هدایای فاخر و نفیس مذکور اهدایی به رئیس‌جمهوری به‌عنوان اموال میراث‌فرهنگی ایران به امنای اموال وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل داده خواهد شد.» طالبیان ضمن قدردانی از رئیس‌جمهوری برای موافقت با این اقدام فرهنگی و امیدواری برای تداوم این تصمیم و سنت فرهنگی در آینده اظهار داشت: «این اشیاء و هدایا به محض تحویل در سامانه جام موزه‌های کشور ثبت می‌شود و پس از برنامه‌ریزی‌های لازم و طراحی فضای نمایشی، به ‌زودی برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.»


مشاور روحانی استعفا کرد
حمید ابوطالبی، مشاور رئیس‌جمهوری، از استعفای خود خبر داد. حمید ابوطالبی، مشاور رئیس‌جمهوری، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏با سپاس فراوان، استعفای خود از سمتِ «مشاور رئیس‌جمهوری» را تقدیم ریاست محترم جمهوری کرده‌ام».


شکایت ناطق‌ نوری از رسایی در حال پیگیری است
[ایسنا] وکیل‌مدافع ناطق نوری گفت که شکایت موکلش از حمید رسایی در حال پیگیری است. وکیل حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق نوری با اشاره به شکایت ناطق نوری از اظهارات خلاف واقع حمید رسایی گفت: «شکایت از این فرد به دادسرای ویژه روحانیت تقدیم و دستور ثبت و شعبه رسیدگی‌کننده تعیین شده و مراحل تعقیب قضائی نامبرده در حال پیگیری است.»


ظریف و صالحی هفته آینده به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌روند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: «محمد جوادظریف، وزیر امور خارجه و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه آینده در این کمیسیون حضور می‌یابند.» ابوالفضل عمویی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: «در این جلسه موضوعات مشترک کمیسیون و وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی بررسی می‌شود.»او افزود: «در این جلسه همچنین به موضوع قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی اتمی هم توجه خواهد شد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/186554/خبر-سیاسی