منهای سینما
 

 

  نامزدهای نهایی بخش مجموعه داستان سومین دوره جایزه «احمد محمود» با توجه به رأی حمیدرضا نجفی، مریم حسینیان، عالیه عطایی و کاوه فولادی‌نَسَب داوران نهایی این دوره از جایزه ادبی به این شرح معرفی شدند؛ «مخلوقاتِ غریب» نوشته حسین سناپور، نشر چشمه، «مُتغیرِ منصور» نوشته یعقوب یادعلی، نشر چشمه و «هفت گنبد»  اثر محمد طلوعی، نشر اُفق.
  به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد آیدین آغداشلو، کتاب مجموعه آثار این هنرمند پاییز ۱۳۹۹ به کوشش تکین آغداشلو و فیروز شافعی منتشر خواهد شد. آغداشلو با انتشار ویدیویی از شروع پروژه طراحی این کتاب خبر داد. آغداشلو با دو مجموعه «خاطرات انهدام» و «سال‌های آتش و برف» ازجمله مهم‌ترین چهره‌های هنر نوگرا در ایران به شمار می‌آید.
  «طفلی به نام شادی»، تازه‌ترین مجموعه شعر محمدرضا شفیعی‌کدکنی را نشر سخن منتشر کرد. او در مقدمه این مجموعه  آورده است: «در تمام مدتِ شاعریِ من -که عمری شصت‌وچند ساله دارد- من همچنان آدم عقب‌مانده‌ای باقی‌مانده‌ام که نه «وزن» را رها کرده‌ام و نه «قافیه» را و نه «معنی» را، نه «عشق» را و نه «تأملاتِ وجودی» را و نه «ایران» را. برای اثباتِ عقب‌ماندگیِ یک شاعر سندی استوارتر از این می‌توان یافت؟ آن‌ هم در مملکتی که عقل اکثریتِ مردم آن به  چشم‌شان است جای تأسف است که من در طولِ مدتِ شصت‌و‌اند‌سال شاعری، حتی برای نمونه، در یک مورد هم، نتوانستم وزن و قافیه و معنی و عشق و تأملاتِ وجودی و ایران را به کناری نهم و «آوانگارد» شوم.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/185467/منهای-سینما