مکث
 

 

گروگانگیری کمتر از دو ساعت پایان یافت
[شهروند]  شش آدم‌ربا که پسر بیست‌وچهار ساله‌ای را ربوده بودند، در کمتر از ۲ ساعت در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شدند.
سردار مجید شجاع، فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی درباره جزئیات این پرونده گفت: «سحرگاه روز شنبه چند نفر با مراجعه به خانه فردی در شهرستان «سرایان» او را با تهدید ربودند و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. بلافاصله با اطلاع موضوع به پلیس تیم‌های ویژه رهایی گروگان موضوع را به صورت ویژه پیگیری‌کردند. بررسی‌های مأموران پلیس حاکی از این بود که آدم‌ربایان به طرف شهرستان «بیرجند» حرکت کرده‌اند که موضوع به تیم‌های گشت کنترلی ۱۱۰ اعلام شد و مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها کنترل شد.»سردار شجاع با بیان اینکه یکی از تیم‌های گشت نامحسوس مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی به سه خودرو پژوی متوقف‌شده در میدان فرودگاه شهرستان «بیرجند» مشکوک شدند، افزود: «با پشتیبانی عملیاتی مأموران یگان امداد کمتر از ۲ ساعت از وقوع آدم‌ربایی خودرو‌ها توقیف و شش آدم‌ربا دستگیر شدند. مأموران گروگان بیست‌وچهار ساله را در یکی از خودرو‌ها شناسایی کردند که خودرو‌ها و ۶ متهم آدم‌ربایی توقیف و به پلیس آگاهی منتقل و به مقام قضائی معرفی شدند. در تحقیقات اولیه پلیس، انگیزه آدم‌ربایان مباحث مالی مطرح شد که تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.»

کلاهبرداری در پوشش گردانندگان برنامه‌‌های شیپور و دیوار
[شهروند] فردی که با ایجاد درگاه جعلی برای افراد عضو برنامه دیوار و شیپور از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان درباره این پرونده گفت: «این فرد کلاهبردار در پوشش گردانندگان برنامه‌‌های شیپور و دیوار در فضای مجازی با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده درگاه جعلی برای اعضای این برنامه‌‌ها به بهانه پرداخت مبالغی اندک برای جلوگیری از حذف اکانت و مسدودشدن آگهی افراد اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت‌می‌کرد.»
سرهنگ ایرج پورمستمند با اشاره به شناسایی و دستگیری کلاهبردار بیست ‌وچهار ساله در شهرستان رشت افزود: «متهم در ابتدا منکر عمل مجرمانه شد، اما در مواجهه با مستندات به جرم خود اعتراف کرد.»

دسیسه پلید 3 مرد مخوف با آزادی از زندان
[شهروند]  سه سارق مسافرنما را که در مسیر رفتن به سمنان دست به سرقت خودرو زدند، پلیس شناسایی کرد و به دام افتادند.
در پی دریافت گزارش یک شهروند مبنی‌بر سرقت یک خودرو۴۰۵ در جایگاه بنزین خادم الزائر لاسجرد، اقدامات قانونی پلیس در این راستا آغاز شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مالباخته درحال انتقال سه نفر به‌عنوان مسافر از فردیس کرج به استان سمنان بود که به‌محض خروج راننده در ایستگاه بنزین لاسجرد سارقان مسافرنما خودرو را مورد سرقت قرار می‌دهند.
به‌ محض دریافت گزارش، عملیات کنترلی پلیس آغاز شد و تمام‌ مسیرهای تردد احتمالی خودرو در شهرستان سرخه تحت کنترل پلیس  درآمد.
خودرو لحظاتی بعد در ایستگاه پلیس ‌راه سرخه شناسایی شد و راننده باوجود هشدارهای مکرر و شلیک چند تیر هوایی به دستور پلیس اعتنایی نکرد و از محل متواری شد. با تشدید اقدامات انتظامی و مشارکت پلیس‌های تخصصی، خودرو موردنظر در کیلومتر 8 جاده سرخه - سمنان با اقتدار و هوشیاری مأموران پلیس متوقف شد و سارقان دستگیر شدند.
همچنین مقادیری از ماده مخدر صنعتی شیشه از این سارقان کشف ‌شد. در استعلام از سامانه‌های تخصصی پلیس مشخص شد متهم اصلی پرونده از زندانیانی است که در زمان مرخصی دست به سرقت زده است.
جانشین فرماندهی انتظامی سمنان با تأکید بر اینکه پرونده این سارقان پس از تکمیل اعترافات به دستگاه قضائی برای صدور حکم ارسال می‌شود، گفت: «برخورد جدی با افرادی که مخل امنیت و آسایش مردم هستند، در دستور کار قرار دارد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/185436/مکث