چرا ستاره‌های خارج‌نشین والیبال به فکر بازگشت افتادند؟
 
ریسک بزرگ لژیونرها در‌ سال کرونایی
 

 

[شهروند] امیر غفور از یکی از بهترین تیم‌های والیبال جهان پیشنهاد دارد و سیدمحمد موسوی بعد از کسب عنوان بهترین مدافع لیگ والیبال لهستان در مسیر بازگشت به لیگ ایران قرار گرفتند. در نگاه نخست، این تصمیم ستاره‌های والیبال ایران عجیب و غیرمنطقی به نظر می‌رسد، اما آنها پشت تصمیم خود دلایلی دارند که مربوط به شرایط ویژه این روزهای جهان است. در ‌سال قبل از المپیک به نظر  می‌رسد با شرایطی که کرونا ایجاد کرده است، لژیونرشدن یک ریسک بزرگ برای والیبالیست‌های ایرانی به حساب می‌آید؛ ریسکی که جوان‌ترها به جان خریدند، اما باتجربه‌ها قید درآمد دلاری را زدند.

موسوی و غفور نارنجی‌پوش می‌شوند
سیدمحمد موسوی که با وجود تداوم طولانی‌مدت خود در تیم‌ملی خیلی دیر تصمیم به لژیونرشدن گرفت، فصل گذشته نمایش درخشانی در ترکیب تیم اولشتین لهستان در میان ستاره‌های پلاس لیگا داشت. این بازیکن باتجربه والیبال ایران توانست عنوان بهترین مدافع لیگ لهستان را از آن خود کند و همین موضوع باعث دریافت پیشنهاداتی از کشورهای دیگر برای او شد. موسوی که مدت زیادی را به علت لغو پروازها در لهستان مانده بود، به‌تازگی به ایران برگشته و با مسئولان باشگاه سایپا جلسه داشته است. این‌طور که مصطفی کارخانه، سرمربی نارنجی‌پوشان می‌گوید موسوی تصمیم به بازگشت به لیگ ایران گرفته است و به‌زودی قراردادش را با سایپا امضا می‌کند. امیر غفور هم که ‌سال گذشته با قراردادی قابل توجه به تیم لوبه، قهرمان ایتالیا، اروپا و جهان پیوست، به علت مصدومیت مدت زیادی از ترکیب این تیم دور بود. قطعا پشت خط زن ایرانی باز هم می‌توانست به بازی در لیگ‌های اروپایی ادامه دهد، اما او هم مثل موسوی به علت بلاتکلیفی لیگ‌های اروپایی ریسک نکرد و تصمیم به بازگشت به لیگ ایران گرفت. غفور هم با سایپا به توافق اولیه دست پیدا کرده است.

ریسک بزرگ پدیده‌های والیبال
با اینکه خیلی از لژیونرها در مسیر بازگشت به ایران قرار دارند، این روزها دو بازیکن جوان تیم‌ملی والیبال قرارداد خود را با تیم قهرمان بلژیک امضا کردند. ابتدا جواد کریمی، پاسور دوم تیم‌ملی و سپس امیرحسین اسفندیار دریافت‌کننده‌ای که عنوان بهترین بازیکن جوانان جهان را در اختیار دارد، تصمیم گرفتند به لیگ بلژیک کوچ کنند. به نظر می‌رسد با توجه به بلاتکلیفی لیگ‌های اروپایی به علت شیوع ویروس کرونا پدیده‌های والیبال ایران ریسک بزرگی را قبول کردند؛ آن هم در ‌سال قبل از المپیک که می‌تواند برای هر بازیکنی سرنوشت‌ساز باشد. حتی شنیده می‌شود این روزها بازیکنان جوان دیگری همچون امیرحسین توخته هم پیشنهاداتی از کشور ترکیه دریافت کرده‌اند.

لیگ پرستاره با حضور احتمالی معروف
با حضور سیدمحمد موسوی و امیر غفور در سایپا، لیگ ایران به مراتب پرستاره‌تر از قبل خواهد شد. حالا تصور کنید سعید معروف و میلاد عبادی‌پور هم به علت همین وضع تصمیم به بازگشت به لیگ ایران بگیرند. اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا در سالی که همه بازیکنان برای قرار گرفتن در ترکیب 12 نفره تیم‌ملی برای حضور در المپیک توکیو تلاش مضاعفی می‌کنند، لیگ ایران از جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود. اگر تا شهریور ماه که زمان شروع لیگ جدید از سوی فدراسیون اعلام شده است، مجوز حضور تماشاگران در سالن مسابقات هم صادر شود، قطعا این جذابیت دوچندان خواهد بود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/184810/ریسک-بزرگ-لژیونرها-در‌-سال-کرونایی