گزیده خوانی
 

 

  ذخیره 5‌میلیون بشکه نفت در سواحل چین| سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت:  ایران کمتر از پنج‌میلیون بشکه میعانات گازی برای فروش تدریجی به پالایشگاه‌های چین در سواحل این کشور ذخیره کرده است. او افزود:  برخی کشتی‌های حاوی میعانات گازی که در گذشته برای فروش به بابک زنجانی داده شده و در دریا مستقر بودند که درحال حاضر پس گرفته و تخلیه شده‌اند؛ بنابراین ایران هیچ کشتی را با هدف ذخیره نفت در دریا مستقر نکرده است.  
  فروش چینی به نام اروپا | محمد باقر فرهمند‌زاده رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی گفت:  اکثر محصولات بهداشتی که به نام برندهای اروپایی به فروش می‌رسد، تولید تحت لیسانس است و درهمین حال برخی کارخانجات داخلی برای سود بیشتر با ورود کالای با کیفیت مخالفت می‌کنند.
  حضور قوی خارجی‌ها درتهران| محمد حسین کلاتهایی مدیر امور نمایشگاهی اتاق تعاون با اعلام برگزاری متفاوت این دوره نمایشگاه صنعت ساختمان گفت:  1158شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند که یکی از شلوغ‌ترین و پر بازدید‌ترین نمایشگاه‌ها طی دوره‌های اخیر خواهد بود.  او افزود:  با روند مثبت مذاکرات 1+5 وبحث امنیت اقتصادی، امسال از ترکیه-چین-ایتالیا- فرانسه-آلمان -ژاپن-اسپانیا- بلژیک-یونان- اوکراین-رو سیه- هند وهمچنین نمایندگانی از کشور‌های سوئیس-کره جنوبی-امارات –فنلاند-استرالیا- آمریکا-سوریه- مالزی و... 19تا 21 مرداد در تهران حضور بسیار پر رنگی خواهند داشت.
  تبدیل گاز ایران به ال‌ان‌جی درعمان|علی ماجدی معاون بین‌الملل وزیر نفت با بیان این‌که هنوز برای ورود به بحث نهایی کردن قیمت گاز صادرات به عمان زود است،‌ اضافه کرد:  موارد مختلفی ازجمله تولید ال‌ان‌جی از گاز ایران در عمان و صادرات آن و هر امکان دیگری در مذاکرات مورد بررسی است.
 تبلیغ کالای خارجی به نام داخلی| رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز با اشاره به کاهش صادرات کفش در دو‌سال اخیر از ۱۲۶ به ۹۵‌میلیون دلار گفت:  جوانان با تبلیغات به سمت یک برند خاص رفته‌اند که این محصول به نام کالای ایرانی در صداوسیما تبلیغ می‌شود و این درحالی است که اعلام شده این کالا در داخل مونتاژ می‌شود اما کارخانه‌ای برای مونتاژ ندارد و تمام کالاهای عرضه شده در بازار به صورت وارداتی تأمین می‌شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/1844/گزیده-خوانی