سارقان مسلح 7 نفر را به گلوله بستند تا طلاها را به سرقت ببرند
 
پلیس در تعقیب سارقان مسلح
 

 

3 سارق مسلح با ورود به یک طلافروشی در خیابان امام خمینی نیشابور سرقتی خونین را رقم زدند.   
ساعت ۱5: 18 روز سیزدهم مرداد‌ سال جاری بود که 3 سارق نقابدار با یک خودرو پژو مشکی‌رنگ مقابل یک طلافروشی در خیابان امام خمینی نیشابور توقف کردند و به این مغازه حمله‌ور شدند. این سارقان مسلح پس از ورود به طلافروشی و ایجاد رعب و وحشت و شکستن ویترین مغازه و دستبرد به طلافروشي با  خودرو خود قصد فرار از محل را داشتند كه  
با گزارش موضوع به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ماموران پلیس بلافاصله در محل حاضر شدند.  با ورود ماموران در محل حادثه  درگیری مسلحانه با عاملان سرقت به وجود آمد. در ادامه درگیری‌ها سارقان که خود را در محاصره پلیس دیدند برای رهایی از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده بودند شروع کردن به تهدید شهروندان  تا شاید راه فراری پیدا کنند.  در همین میان یکی از سارقان با اسلحه ساچمه‌ای به سوی یک مامور انتظامی و هفت تن از شهروندان شلیک کرده و متواری شدند.  
بهمن امیری‌مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: این افراد به صورت سطحی جراحت دیده‌اند و حال عمومی آنها رضایت‌بخش است. با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده از طریق مرکز فرماندهی و کنترل پلیس طرح مهار اجرا و خودرو سارقان چند دقیقه بعد از سرقت در یکی از خیابان‌های فرعی شهر نیشابور کشف شد.  
به گفته شاهدان عینی ماجرا سارقان پس از حضور ماموران پلیس اقدام به تیراندازی کرده و با مجروح ساختن 4 تن ازجمله یک کودک و یک مامور پلیس و با تغییر خودرو به یک دستگاه پژو 405 از محل گریختند. این درحالی است که طبق گفته‌های کسبه‌های محل بیش از یک کیلوگرم طلا توسط سارقان به سرقت رفته است.  
 وی با اشاره به این‌که مدارک و سرنخ‌های مشخصی از این سرقت و ردزنی عاملان ارتکاب سرقت مسلحانه به دست آمده که می‌تواند به کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده کمک كند، گفت:  به‌زودی اخبار جدیدی در این رابطه به شهروندان عزیز اطلاع‌رسانی می‌کنیم.  
امیری‌مقدم اظهار کرد: در آسیب‌شناسی این سرقت ازدحام جمعیت شهروندان هنگام وقوع جرم سبب کندی سرعت عمل پلیس شد چراکه ماموران انتظامی با مدیریت لحظه‌ای به این موضوع توجه داشتند که آسیبی به شهروندان وارد نشود و حفظ جان مردم در این گونه مواقع از دغدغه‌های اصلی و مهم پلیس است. 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/1834/پلیس-در-تعقیب--سارقان-مسلح