روی میزخبر
 

 

 تلفات ابولا به 887 تن رسید
ایسنا| سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش جدید خود آخرین آمار قربانیان ابولا را 887 تن اعلام کرد.  در پی مرگ یک بیمار مبتلا به ویروس ابولا در نیجریه، مقامات این کشور اعلام کردند که تدابیر ویژه بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع این بیماری مرگبار اتخاذ کرده‌اند. روز گذشته هم تدابیر حفاظتی و اقدامات نظارتی بر مسافران در فرودگاه بین‌المللی «لاگوس» و در بیمارستان‌های این شهر بزرگ در غرب آفریقا اعمال شد. همزمان بانک جهانی اعلام کرد که مبلغ 200‌میلیون دلار کمک مالی برای مبارزه با این بیماری به کشورهای لیبریا، گینه و سیرالئون اختصاص می‌دهد.  بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که تاکنون 1603 مورد ابتلا به ابولا در این منطقه تأیید و ثبت شده که از این تعداد 887 مورد منجر به مرگ بیماران شده است. مقامات در لیبریا و سیرالئون برای دفن به موقع و درست قربانیان و قرنطینه کردن افراد مبتلا و بستگان آنها از نیروهای نظامی یاری گرفته‌اند. در گینه که بیشترین تعداد قربانی را دارد، رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که گسترش بیماری تا حد محسوسی کنترل شده است. به گزارش یورونیوز، از آن سوی دنیا نیز خبر می‌رسد که شخصی را به خاطر بروز نشانه‌های ظاهری این بیماری یعنی تب توام با خونریزی در بیمارستانی در نیویورک قرنطینه کرده‌اند.  رئیس این بیمارستان با تأکید بر این‌که احتمال ابتلا این شخص به ابولا پایین است گفته که نتایج آزمایشات تا دو روز دیگر مشخص و اعلام می‌شود.
 
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران روز خبرنگار را تبریک گفت
شهروند| انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران روز خبرنگار‌ سال 1393 را به عموم همکاران روزنامه‌نگار و خبرنگار تبریک می‌گوید.  این مناسبت، فرصتی است برای نگاهی دوباره و چندباره به حرفه‌ای دشوار و پرمرارت که در اجرای پاره‌ای از حقوق اساسی ملت، از قبیل حق آزادی بیان و حق آزادی رسانه و گردش آزاد اطلاعات می‌کوشد تا در شکل‌گیری جامعه‌ای آگاه و آزاد مشارکت فعال و مسئولانه داشته باشد. خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اجزای اصلی گردش اطلاعاتند که آزادی، مسئولیت و امنیت حرفه‌ای اصلی‌ترین ارکان شغلی و حرفه‌ای آنها محسوب می‌شود. اگرچه فرآیند فعالیت روزنامه‌نگاران در ایران در سال‌های اخیر با فراز و فرودهایی همراه بوده است، اما می‌توان گفت که در همین سال‌ها شاهد آن بوده‌ایم که به‌رغم برخی مضیقه‌ها و سختی‌های شغلی تلاش‌های مستمر و پیگیرانه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، مانع از توقف روند روبه توسعه این حرفه بوده است.
موقعیت شغلی همکاران ما در بسیاری از موسسات رسانه‌ای هنوز متزلزل است. مشکلاتی از قبیل میزان حقوق و دستمزد، بیمه، مزایای شغلی و مانند اینها از مشکلات جدی روزنامه‌نگاران است.  در برخی موارد توقیف یا لغو امتیاز یک نشریه، عاملی برای بیکاری روزنامه‌نگاران می‌شود و بر سختی‌های این حرفه می‌افزاید. 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/1811/روی-میزخبر