بازی با نام‌ها و سکوت فدراسیون ادامه دارد
 
انتظار برای پایان بلاتکلیفی تیم ملی
 

 

[شهروند] فدراسیون درباره مکانیزم برنامه‌ریزی و مذاکرات برای انتخاب سرمربی تیم‌ ملی شفاف‌سازی درستی برای جامعه فوتبال و رسانه ندارد. آنها فقط گفته‌اند با یک مربی ایرانی قرارداد می‌بندند و مطرح‌شدن نام دایی‌، قلعه‌نویی، گل‌محمدی و... نیز براساس حدس و گمان‌های قطعی رسانه‌ها بوده و از سوی مدیریت نام هیچ‌کسی بُرده نشده است، البته در شرایط کنونی به‌جز این سه نفر هیچ گزینه خوب دیگری هم برای سرمربیگری تیم‌ ملی نداریم. با این‌حال، سکوت فدراسیون در اطلاع‌رسانی باعث به وجود آمدن شایعات و نگرانی‌های زیادی می‌شود.

چرا دایی از گزینه‌ها کنار رفت؟
تقریبا برای تمام اهالی فوتبال ایران مسجل شده‌بود که علی دایی اصلی‌ترین گزینه  فدراسیون برای هدایت تیم ‌ملی است. این مربی که با باشگاه ذوب‌آهن هم مذاکره و توافق کرده بود به یک‌باره در تماس با این باشگاه اصفهانی تأکید کرد نمی‌‌تواند در این شهر کار کند و بعد از آن بود که شایعاتی غیر رسمی درباره برگزاری جلسات او با مدیران فدراسیون هم بر سر زبان‌ها افتاد. البته دایی و نزدیکانش یک‌بار خبر برگزاری نشست را در هتل المپیک برای عقد قرارداد تکذیب کردند ولی باز هم شواهد و قرائن نشان می‌داد با حمایت دو عضو تاثیرگذار هیأت‌رئیسه فدراسیون او در یک‌قدمی قبول این سِمت قرار دارد. شایعه کنار رفتن علی دایی از فهرست نامزدهای هدایت تیم ‌ملی در روز گذشته دوباره همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار دارد. دیروز در بیشتر رسانه‌ها این بحث مطرح شد که به دلایلی نامعلوم به فدراسیون اعلام شده است که نمی‌توانند با دایی قرارداد امضا کنند. به‌هرحال، از روزی که علی دایی از باشگاه سایپا کنار رفت و مصاحبه‌ای جنجالی و امنیتی درباره یکی از مدیران باشگاه و سوابق نظارتی او انجام داد تا به امروز همواره این صحبت در میان فوتبالی‌ها مطرح بوده که به دایی اجازه نخواهند داد فعلا در فوتبال ایران پستی بگیرد. از این رو، وقتی شایعه منتفی شدن سرمربیگری‌اش در تیم ‌ملی منتشر شد خیلی‌ها به یاد همین مسأله افتادند. با این‌حال، مدیران فدراسیون هم چون تا به امروز هیچ نامی از گزینه‌های مدنظر خود نبرده‌اند، درباره شایعات منتشرشده درباره علی دایی هم سکوت کردند.

نام قلعه‌نویی و گل‌محمدی مطرح شد
با اعلام رسمی خبر منتفی شدن استخدام مربی خارجی برای تیم ‌ملی از سوی فدراسیون، مشخص شد سرمربی بعدی قطعا ایرانی خواهد بود. در چنین وضعیتی از امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی هم به‌عنوان دیگر گزینه‌های سرمربیگری ایران نام برده‌شد. البته شانس سرمربی کنونی سپاهان بیشتر از یحیی بود و حتی شایعه شد که نماینده او با یکی از مدیران فدراسیون جلسه‌ای هم اواخر هفته گذشته برگزار کرده است. یحیی گل‌محمدی در سال‌های اخیر توانسته خودش را به یکی از بهترین‌ مربیان فوتبال ایران تبدیل کند و به اذعان تمام کارشناسان، تیم‌های او هجومی‌اند و زیباترین فوتبال را در بین تمام تیم‌های لیگ برتر انجام می‌دهند. منتهی طبق اعلام منابع آگاه خبری در فدراسیون، تنها نگرانی درباره انتخاب او در زمینه مدیریت ستاره‌های تیم ‌ملی است. مدیران در جلسات مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که سرمربی ایرانی بعدی تیم ‌ملی باید کسی باشد که بازیکنان به معنای واقعی مثل زمان کی‌روش از او حساب ببرند و توان مدیریت تیم و ستاره‌ها را داشته باشد. در این‌باره هم قلعه‌نویی و دایی در بررسی‌های اولیه برتری محسوسی نسبت به یحیی داشته‌اند، اما از نظر فنی همه قبول دارند یحیی بهترین گزینه برای جانشینی ویلموتس است.

بلاتکلیفی کی تمام می‌شود؟
حالا در دنیای پر از سوال و ابهام درباره آینده تیم ‌ملی باید منتظر ماند و دید هیأت‌رئیسه فدراسیون درنهایت برای انتخاب سرمربی چه انتخابی خواهد داشت. البته گفته‌ می‌شود وزارت ورزش هم نظرات مشورتی خود را به مدیران فدراسیون اعلام کرده و درنهایت تا ابتدای بهمن‌ماه این بلاتکلیفی با عقد قرارداد با سرمربی ایرانی تیم‌ ملی به پایان خواهد رسید.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/179026/انتظار-برای-پایان-بلاتکلیفی-تیم-ملی