3 مامور پلیس شهید و 2 رهگذر با گلوله‌های مردان سارق به قتل رسیدند
 
گریزخونین سارقان در جاده گلپایگان
 

 

شهروند| شهادت 3 مامور پلیس و 2 رهگذر بی‌گناه با رگبار جنون‌آمیز تبهکاران مسلح در گلپایگان سناریوی خونینی را کلید زد. یکی از دزدان با گلوله پلیس کشته شد و 2 جنایتکار گریختند وعجیب‌تر این‌که 6 مامور نیروی انتظامی نیز هدف گلوله فراری‌ها قرار گرفتند و در بیمارستان بستری شدند.
ظهر روز شنبه 6 دی‌ماه بود که ماموران انتظامی استان لرستان در جریان یک سرقت مسلحانه بانک در شهرستان الیگودرز قرار گرفتند. وقتی این سرقت مسلحانه به ماموران پلیس مخابره شد طرح مهار در الیگودرز و شهرستان‌های اطراف آن اجرا شد. بلافاصله تیم‌های طرح مهار پلیس در الیگودرز مستقر شدند. سارقان مسلح که خود را در دام پلیس دیدند، موفق شدند پس از خروج از شهر الیگودرز به سمت شهرستان خمین بروند. تیمی از ماموران شهرستان خمین ماموریت پیدا کردند تا سارقان را دستگیر کنند. ساعت 17:50 روز  6 دی ماه مأموران پاسگاه انتظامی کنار رودخانه و یگان امداد این منطقه با توجه به تیراندازی سارقان مسلح به پلیس در شهرستان خمین در هنگام گشت و کنترل در محور سعید آباد- خمین به یک دستگاه خودرو تیبا سفید رنگ مشکوک شدند.
وقتی سارقان خود را در محاصره دیدند، اقدام به تیراندازی کردند. یک مامور انتظامی شهرستان خمین مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به این ترتیب سارقان از فرصت به دست آمده استفاده کردند و به سمت گلپایگان تغییر مسیر دادند.
گروگانگیری  سارقان
درگیری‌ها به سمت روستای«سعیدآباد» شهرستان گلپایگان کشیده شده و ماموران نیروی انتظامی پس از ورود سارقان به سعیدآباد با آنها درگیر شدند. سارقان مسلح که عرصه را به خود تنگ دیده بودند، تصمیم شومی گرفتند؛ آنها دانشجوی جوانی را در مسیر خمین به گلپایگان، گروگان گرفتند. مردان خشن وقتی به منطقه مَرغ- مرز بین خمین و گلپایگان رسیدند، دست و پای جوان دانشجو را هدف گلوله قرار دادند و پا به فرار گذاشتند.
درگیری با ماموران پلیس‌راه
سارقان وقتی با ماموران پلیس راه روبه‌رو شدند، دوباره تیراندازی کردند. در این تیراندازی‌ها هم تعدادی از ماموران نیروی انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که در این میان «سروان مهدوی» به‌دلیل شدت جراحت وارده و وخامت اوضاع جسمانی‌اش با آمبولانس به بیمارستان امام حسین(ع) شهر گلپایگان منتقل شد. «سروان مهدوی» بلافاصله به اتاق عمل منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت. اما متاسفانه او به علت جراحات وارده و خونریزی شدید به شهادت رسید.
شهادت جانشین فرمانده
ماجرای فرار تبهکاران مسلح همچنان ادامه داشت. سارقان خشن پس از درگیری مرگباری که با ماموران پلیس راه داشتند، وقتی «سرهنگ محمدرضا ‌هاشمی»، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان و  سرباز وظیفه‌اش را در مقابل خود دیدند، دوباره دست به اسلحه شده و درجریان این تیراندازی دو مامورانتظامی را نیز به شهادت رساندند. این تبهکاران پایشان را در انجام اعمال مجرمانه فراتر نهادند. پس از شهادت جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان و سرباز همراهش، خودرو تیبا  خودرو را رها کردند و با سرقت خودرو و اسلحه پلیس به سمت روستای «وانشان» گلپایگان شهرستان خوانسار فرار کردند.
این درحالی است که به گفته شاهدان ماجرا، سارقان دیوانه‌وار به سمت مردم و ماموران نیروی انتظامی شلیک می‌کردند که درجریان این درگیری مسلحانه تعدادی از شهروندان ازجمله یک استاد دانشگاه مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
به آتش کشیدن خودروی پلیس
فرار سارقان به سمت خوانسار نیز بدون درگیری و خونریزی نبود. تبهکاران خشن در نزدیکی این دو روستا دو سرباز نیروی انتظامی را مجروح کردند و خودرو پلیس را با شلیک گلوله منفجر کردند. سارقان، راننده محمدعلی یوسلیانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان و دونفر از اهالی روستا که یک پدر و پسر هستند را نیز گروگان گرفتند و با سرقت یک پژو 405، از صحنه درگیری متواری  شدند.
این در حالی است که مهاجمان پس از طی مسافتی با رها کردن خودرو پژو، اقدام به سرقت یک دستگاه آمیکو یخچال دار کرده و سپس با رها کردن آن در حوالی روستای «در»  گریختند.
یکی از سارقان کشته شد
به گفته یکی از منابع محلی، ماموران پلیس جسد مرد جوانی در حاشیه جاده خوانسار – گلپایگان را پیدا کردند که طبق بررسی‌های اولیه احتمال می‌رود این جسد متعلق به یکی از سارقان مسلح باشد که در درگیری با ماموران پلیس به هلاکت رسیده است.
آخرین خبرها
طبق آخرین اخبار به دست آمده دو نفر از مجروحان بدحال به بیمارستان اصفهان اعزام شدند و ۵ نفر دیگر در بیمارستان و اتاق عمل هستند. همچنین شامگاه شنبه سرهنگ حسین‌زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با ورود به گلپایگان و تشکیل شورای تأمین شهرستان، مامور رسیدگی به این موضوع شده است. همچنین بامداد روز یکشنبه رسول زرگرپور، استاندار اصفهان به منظور بررسی ماجرا به گلپایگان رفت این درحالی است که سارقان مسلح هنوز راننده فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان را آزاد نکرده‌اند.
در ادامه این عملیات، عوامل انتظامی یک دستگاه وانت نیسان رهاشده را در حوالی روستای «در» کشف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد راننده نیسان براثر اصابت گلوله در داخل خودرو کشته شده و جسد فرزند 17 ساله او هم در حاشیه جاده کشف شد که نشان می‌دهد مردان تبهکار پدر و پسر گروگان را به قتل رسانده‌اند. براساس آخرین اخبار، آمار کشته‌شدگان در این حادثه به پنج نفر رسیده و ۷ نفر زخمی شده‌اند. نیروی انتظامی همچنان در تعقیب سارقان متواری است که یک نفر از آنها کشته شده و دو نفر دیگر با یک دستگاه کامیون حوالی ویلاشهر متواری شده‌اند.
هزینه بالایی که پلیس داد
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که ضاربان هنوز در جغرافیای استان هستند، گفت: در ادامه تعقیب و گریزها متاسفانه سارقان، پدر و پسری را در خارج از شهر به قتل رساندند.
سردار آقاخانی در جلسه شورای تأمین شهرستان اظهار داشت:  سرقت مسلحانه صبح روز شنبه در چند استان به وقوع پیوست و سارقان به دنبال مسیری که برای فرار انتخاب کردند وارد گلپایگان شدند. با توجه به اشرافیت نیروی انتظامی شهرستان مقابله جدی برای جلوگیری از نفوذ سارقان به داخل محدوده شهر انجام گرفت اما متاسفانه در درگیری‌های صورت گرفته ۳ نفر از پرسنل نیروی انتظامی گلپایگان به شهادت رسیدند و ۶ نفر نیز مجروح شدند، اما نیروی انتظامی اجازه نداد درگیری‌ها به داخل شهر کشیده شود و آرامش مردم بر هم بخورد. وی با اشاره به تعداد ضاربان افزود: مردان مسلح ۳ نفر بودند که در درگیری با نیروی انتظامی گلپایگان یک نفر کشته شد و ۲ نفر دیگر فراری و تحت تعقیب هستند. وی با تأکید بر این‌که ضاربان هنوز در محدوده جغرافیای استان هستند، ‌گفت: مردم خونسردی خود را حفظ کنند تا نیروی انتظامی با اطلاعاتی دقیق و منسجم ضاربان را دستگیر کرده و به مردم معرفی کند.
سارقان قصد سرقت
از یکی از بانک های الیگودرز  را داشتند
رسول یاحی، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: در این حادثه سارقان قصد سرقت از یکی از بانک‌های الیگودرز را داشتند که منجر به تعقیب و گریز پلیسی شد.
وی افزود: هیچ گونه سرقتی از این بانک انجام نشد و مجرمان برای فرار از دست پلیس به یکی از شهرهای اطراف فرار کردند که متاسفانه در جریان این تعقیب و گریز جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گلپایگان و دو تن دیگر از  افراد نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/17815/گریزخونین-سارقان- در-جاده-گلپایگان