گزیده خوانی
 

 

 طرح شبنم به قاچاق کالا رسمیت داد| حسین بروجردی سخنگوی سازمان توسعه و تجارت با بیان این‌که ایران‌کد به دلیل عدم توانایی در تحقق اهداف نهایی، برخی وظایف خود را به طرح شبنم واگذار کرد گفت: اجرای طرح شبنم هیچ‌گونه پشتوانه قانونی نداشته است و از آن‌جا که برچسب‌های آن در بازار به فروش می‌رفت خود باعث رسمیت دادن به کالای قاچاق شده است.
 ایران کد و شبنم دوباره بازمی‌گردند| سیدعلی معصومی مدیرکل حقوقی و امور بین‌الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام این‌که طرح‌های «ایران کد» و «شبنم» دوباره به شبکه تجارت کشور بازمی‌گردند، گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری دستور رسیدگی به موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را صادر کرده است.
 تکذیب واردات مرغ آلوده از ترکیه| حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به مذاکرات انجام شده درخصوص صادرات محصولات کشاورزی به روسیه، از آغاز صادرات آبزیان به این کشور طی روزهای آینده خبر داد و شایعات پیرامون واردات مرغ آلوده از ترکیه به کشور را تکذیب کرد.
 موافقت مجلس با فروش اموال مازاد بانکی در 3سال| نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، بانک‌ها و موسسات اعتباری را مکلف کردند از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به مدت 3‌سال اموال مازاد بانکی خود اعم از اموال منقول، غیرمنقول و سرقفلی را به تشخیص شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی واگذار کنند.
رشد اقتصادی 3.7‌درصدی در فصل تابستان| پيمان قرباني معاون اقتصادي بانک مرکزي از رشد اقتصادي 3.7درصدي در فصل تابستان امسال خبر داد و گفت: اقتصاد مسير خروج از رکود خود را آغاز کرده و در مرحله بازيابي توان از دست رفته است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/17807/گزیده-خوانی