مدیرکل اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی:
 
با رشد ۴‌درصدی هم، تولید به سطح‌ سال ۹۰ نرسید
 

 

فارس| علیرضا مقتدایی مدیرکل اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به رشد اقتصادی 4‌درصدی در 6 ماهه اول امسال و رشد 6.6‌درصدی شاخص کل تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی، گفت: با توجه به عمیق بودن رکود در سال‌های 91 و 92، هنوز به سطح تولید ‌سال 90 نرسیده‌ایم.
وی با اشاره به رشد 13 گروه صنعتی در سه ماهه اول و تکرار آن در سه ماهه دوم، اظهار داشت: همان گروه‌هایی که در سه ماهه اول رشد داشتند، در سه ماهه دوم هم رشد تولید داشته‌اند.
وی با بیان این‌که شاخص تولید 11 گروه صنعتی کاهش یافته است، افزود: ‌سال پایه محاسباتی شاخص تولید بنگاه‌های بزرگ صنعتی از 83 به 90 تغییر کرده و در محاسبات، ‌سال 90 مبنا در نظر گرفته می‌شود؛ بررسی اعداد و ارقام نشان می‌دهد هنوز شاخص تعدادی از گروه‌های فعالیت‌های اقتصادی با وجود رشد مثبت، کمتر از ضریب 100 هستند.
مدیرکل اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد: به عبارت دیگر با وجود این‌که رشد حاصل شده است اما هنوز سطح کل تولید بنگاه‌های بزرگ با اشتغال بالای 100 نفر، کمتر از سطح تولید‌ سال 1390 است.
 مقتدایی تأکید کرد: با توجه به این‌که سطح رکود (کاهش تولید) در سال‌های 91 و 92 بسیار عمیق بوده است، با وجود رشد تولید در 6 ماهه اول امسال، هنوز حجم تولید به سطح ‌سال 90 نرسیده‌ایم.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/17801/با-رشد-۴‌درصدی-هم،-تولید-به-سطح‌-سال-۹۰-نرسید