ذره بین
 

 

سقوط مرگبار به چاهک آسانسور
 شهروند| مردی جوان به چاهک آسانسور در یک ساختمان درحال ساخت سقوط کرد و جان باخت. حوالی ساعت 9 و26دقیقه صبح سه‌شنبه یک مورد حادثه سقوط در چاه به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ گزارش داده شد که در پی آن یک دستگاه‌ آمبولانس از نزدیک‌ترین پایگاه به محل حادثه واقع در تهرانپارس، سه راه استخر، خیابان بوستان اعزام شد. با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه مشاهده شد که یک جوان حدودا ۲۵ساله که احتمالا کارگر بوده، در یک ساختمان درحال ساخت بوده که ناگهان به داخل چاله آسانسور سقوط کرده است.
عوامل اورژانس علایم حیاتی این فرد را بررسی کرده و متأسفانه مرگ او را به دلیل شدت جراحات وارده تأیید و اعلام کردند.

جزئیات نجات مادر و کودک گرفتار در برف
شهروند| امدادگران هلال‌احمر جان یک کودک بیمار ۱۲ماهه و مادرش را که در محاصره برف در ارتفاعات بندپی شهرستان بابل بودند، نجات دادند.
براساس درخواست فرماندار شهرستان بابل مبنی بر گرفتارشدن خانواده سه‌نفره یکی از دامداران در ارتفاعات منطقه بندپی و با توجه به دسترسی‌نداشتن زمینی به منطقه، بالگرد هلال‌احمر به همراه یک تیم مجرب امداد کوهستان به پرواز درآمد که به علت شرایط جوی نامساعد و مه‌آلودبودن منطقه و امکان‌نداشتن ادامه پرواز، بالگرد امدادی مجبور به بازگشت به آشیانه شد.
به علت ادامه بارندگی و بارش شدید برف و ضرورت نجات کودک بیمار ۱۲ماهه و مادرش که در محاصره برف بودند، عوامل امدادی جمعیت استان در قالب دو تیم امدادی از جمعیت بابل و بندپی به همراه ۶ نیروی داوطلب با به‌کارگیری سه خودروی آفرود با همکاری نیروهای راهداری، عملیات زمینی طاقت‌فرسایی را آغاز کردند که به علت نقص فنی تجهیزات راهداری و مسدودبودن مسیر زمینی، تیم اعزامی از ادامه امدادرسانی باز ماندند و دوباره همه نگاه‌ها به پرواز بالگرد هلال‌احمر استان معطوف شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اعلام این خبر گفت: «بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی و مسدودشدن راه‌های ارتباطی استان، به‌خصوص در مناطق کوهپایه‌ای که منجر به قطع راه‌های دسترسی ساکنان بالادست به مناطق روستایی و شهری شده بود، شماری از این افراد به همراه خانواده‌های خود در محاصره برف قرار گرفتند که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان مازندران ثانیه‌های نفسگیری را برای نجات آنها سپری کردند. در ساعت 8 و30دقیقه روزجمعه بالگرد هلال‌احمر استان برای نجات حادثه‌دیدگان به پرواز درآمد که با توجه به نامناسب‌بودن مکان فرود ناچار به انجام عملیات هلی‌برد در شرایط سخت شد. در ساعت ۱۱صبح روز یکشنبه حادثه‌دیدگان به همراه تیم عملیاتی جمعیت بندپی به منطقه خشرودپی انتقال داده شدند.

گنج‌های خانه مرد همدانی لو رفتند
شهروند| مأموران انتظامی در اقدامی غافلگیرکننده از منزل یک قاچاقچی، عتیقه‌جات بسیار قدیمی یافتند. مأموران نیروهای انتظامی درعملیاتی غافلگیرانه با مراجعه به خانه یکی از قاچاقچیان عتیقه، ۲۷ قلم شیء تاریخی- فرهنگی شامل ۱۳ عدد سکه از جنس نقره و مس اشکانی، پیکرک از جنس مفرغ هزاره اول قبل از میلاد، هفت عدد انگشتری از جنس نقره و مس بدل، مهره عقیق دوره تاریخی، کاسه مسی دوره اسلامی، سه عدد خنجر دوره معاصر و شیء نیم‌دایره فلزی دوره معاصر کشف شد. در این عملیات فرد دستگیرشده به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی استان معرفی شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/176324/ذره-بین