ذائقه‌های عجیب، خوردنی‌های غریب
 

 

«چالش غذاهای عجیب»، تابع هیچ قاعده‌ای نیست. شرکت‌کنندگان دو راه بیشتر ندارند، یا باید غذاهای غیرعادی بخورند یا مقدار غذایی که می‌خورند غیرعادی باشد. تا سال 2018 میلادی، نام 8 نفر به عنوان رکوردداران این چالش دیوانه‌وار در جهان ثبت شده است.  
36 سوسک در 60 ثانیه: در سال 2001میلادی مردی به نام کن ادواردز در مقابل دوربین زنده تلویزیون 36سوسک را در عرض یک دقیقه میل کرد. این سوسک‌ها از نوع هیسینگ ماداگاسکار بودند که نوع بالغ آن تا 8سانتی‌متر رشد می‌کند. فکر خوردن سوسک روح و مغز آدم را می‌چرخاند چه برسد به معده!
790 گرم کره در 5 دقیقه: خوردن چیزی حدود یک کیلوگرم کره خالی، یحتمل اتفاق دلپذیری نیست. ضمن اینکه این مقدار کره 5هزار و 691کالری دارد که برای سوزاندن آن باید 180دقیقه بدوید! با این حال دان لرمان آمریکایی در سال 2002میلادی دقیقا با بلعیدن 790 گرم رکورد کره خوری راشکست!
مغز 57 گاو در 5 دقیقه: تاکرو کوبایاشی اهل ژاپن که اتفاقا جثه خیلی بزرگی هم نداشت با شرکت در یک چالش عجیب مغز 57گاو بی‌نوا را تنهایی نوش جان کرد! این مقدار مغز گاو معادل 8کیلوگرم می‌شود. اما این مرد جوان ژاپنی این حجم مغز گاو را در 5دقیقه بلعید و رکورد زد.
150 سانت گزنه در یک دقیقه: حتی تصور اینکه گیاه گزنه را داخل دهانتان بگذارید هم وحشتناک است. اما در بعضی از مسابقات امکان عقب‌نشینی وجود ندارد مخصوصاً برای الکس ویلیامز انگلیسی که 150سانتی‌متر گزنه را در یک دقیقه خورد. از سرنوشت نهایی جناب ویلیامز این شرکت‌کننده خبری در دست نیست!
30 سانت پیتزا در 23 ثانیه: پیتزا غذای مورد علاقه خیلی‌هاست. حالا شاید فکر کنید پیتزا چه ربطی به رکورد شکستن دارد؟ کلوین مدینا از فیلیپین جواب آن را می‌داند. او برای ثبت رکورد خود کارد و چنگال را کنار گذاشت و یک پیتزای 30سانتی‌متری را فقط طی 23ثانیه خورد!
11 کیلو و 500 گرم کلم در 8 دقیقه: کلم پیچ مدت‌هاست که به عنوان یک غذای فوق‌العاده مفید مورد ستایش قرار گرفته زیرا سرشار از پروتئین و فیبرهای سالم است. طبیعتاً خوردن 11کیلو و 500گرم کلم آن هم در 8دقیقه چندان عاقلانه نیست، اما گیدئون اوجی از کشور آمریکا این کار را کرد.
3 کیلو و 600 گرم مایونز در 8 دقیقه: مایونز همراه ساندویچ عالی است. اما احتمالاً بیشتر ما یک کاسه سس مایونز را به تنهایی نخواهیم خورد. اولگ ژورنیتسکی آمریکایی ولی برای شکستن این رکورد حدود 3کیلو و 600گرم سس مایونز که معادل 80توپ گلف است را در 8دقیقه بلعید.
74 هات داگ در 10 دقیقه: هات داگ قطعاً جذاب‌تر از مغز گاو یا سوسک زنده است. یکی از مشهورترین چالش‌های رقابتی مسابقه هات‌داگ خوری است که جویی چستانت آمریکایی با بلعیدن 74هات داگ در 10دقیقه رکورددار این چالش است. طول این تعداد هات داگ‌ برابر 11متر یا معادل قد 2زرافه است!
 مترجم: به‌ناز مقدسی| منبع: thefactsite.com


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/176313/ذائقه‌های-عجیب،-خوردنی‌های-غریب