سیاسی
 

 

آیت‌الله سید مسعود خمینی عضو جامعه مدرسین قم: علما و مراجع باید کاندیداهای قم را تایید کنند  
آیت‌الله مسعودی خمینی گفت: «من نمی‌دانم چطور آقای لاریجانی که ۱۲ سال نماینده قم و رئیس مجلس بوده است، کنار گذاشته می‌شود و فردی که اصلا مشخص نیست یک کتاب منطق را خوانده است یا نه به مجلس راه پیدا کند.»
ایشان در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به حذف علی لاریجانی از لیست انتخاباتی گفتند: «یک‌نفر از آن طرف دنیا بلند می‌شود و می‌آید اینجا و می‌شود کاندیدای قم. درحالی که نماینده قم را باید قمی‌ها بشناسند  و علمای قم بر آن صحه بگذارند. سابق یکی می‌خواست نماینده قم شود دارای درجه و وجهه‌ای مانند آقای آذری قمی بود، امروز هم باید به همین صورت باشد. لذا این شکافی که به وجود آمده است، باید رفع شود و از سوی دیگر سلیقه‌های فردی کنار گذاشته شود تا این مشکلات مرتفع شود. فردی که می‌خواهد به مجلس برود، باید سرآمد یک عده‌ای باشد؛ هرکسی را که نمی‌شود به مجلس فرستاد و لذا باید جامعه مدرسین به درستی روی گزینه‌ها بیندیشد و افرادی را که به درد اسلام و انقلاب می‌خورد، به مجلس بفرستد.» ایشان افزودند:  «باید انتخاب براساس رفاقت‌ها و دوستی‌ها کنار گذاشته شود و این وظیفه انسانی، قرآنی و انقلابی به گردن جامعه مدرسین است و از کلیه جامعه مدرسین می‌خواهم عقاید شخصی خود را کنار بگذارند و آنچه را که قرآن و اسلام باید پیشه کند آن را اختیارکند. مراجع نیز متعاقبا باید آستین‌‌ها را بالا بزنند و بگویند ما چند نفر فلان فرد را که از نظر علمی در سطح بالاتری است، انتخاب می‌کنیم.»

رئیس قوه قضائیه:  در مبارزه با فساد گرفتارحاشیه‌ها نمی‌شویم
رئیس قوه قضائیه گفت: در روند مبارزه با فساد، گرفتار هیچ‌گونه حاشیه‌سازی نمی‌شویم‎.
سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان قضائی، مبارزه با فساد را نکته‌ای اساسی برای نظام اسلامی دانست و ‏خاطرنشان کرد:   «مبارزه با فساد در ذات نظام وجود دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند دغدغه مردم، نظام و کشور را ‏داشته، اما دغدغه مبارزه با فساد نداشته باشد‎.» رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مبارزه با فساد یک اصل و ‏ضرورت است، تصریح کرد: «امروز به برکت خون شهیدان و هدایت‌های مقام معظم رهبری، پرچم مبارزه با فساد ‏برافراشته شده و یک موضوع کاملا همگانی است که مربوط به همه بخش‌ها و آحاد مردم است. هر کس امروز ‏به نام مدیر به مردم خدمت می‌کند باید بداند توقع مردم از همه دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها، سلامت ‏نظام اداری و خدمت بدون شائبه و مبارزه با فساد است.» رئیسی با بیان اینکه مسأله فساد برای همه رنج‌آور ‏شده است، تأکید کرد: «دستگاه قضا مصمم است این روند را دنبال کند و هیچ‌گونه حاشیه‌سازی ما را گرفتار ‏نخواهد کرد و از مبارزه با فساد باز نخواهد داشت و روند کار دستگاه قضائی را کُند نخواهد کرد. ما مصمم‌تر ‏از همیشه به صورت قاطعانه با فساد مبارزه می‌کنیم و مردم را نیز در جریان اقدامات خود قرار خواهیم داد، ‏زیرا معتقدیم مشارکت و احساس مسئولیت مردم در این زمینه بسیار مهم است‎.»

حشمت الله فلاحت پیشه: تداوم وقفه در تصویب پالرمو خلاف قانون اساسی است
ایسنا|  یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «تداوم وقفه در تصویب پالرمو ‏در مجمع تشخیص خلاف قانون اساسی است»، اظهار کرد: «پالرمو می‌توانست در روند طبیعی تصویب شود و ‏به دنبال آن خیلی از این شرایط پیش نمی‌آمد. اکنون هم اگر تا مهلت‎ FATF ‎، پالرمو تعیین تکلیف شود ‏امکان این‌که با‎ FATF ‎کار کنیم وجود دارد، چون برداشت بنده از آخرین بیانیه‎ FATF ‎این نیست که ‏نمی‌خواهد به ما مهلت مجدد ندهد این امکان باز هم وجود دارد. البته که تعیین تکلیف‎ CFT ‎تا بهمن‌ماه یعنی ‏مهلت‎ FATF ‎به ایران امکان‌پذیر نیست و دلیل هم وجود اختلافات جدی است‎.» حشمت الله فلاحت پیشه، با ‏تاکید بر اینکه «با تصویب پالرمو می‌توان فضای اضطراری را پشت سر گذاشت»، گفت: «اگر گروه اقدام ‏ویژه مالی‎ (FATF) ‎برای ما موانعی از حیث همکاری با بانک‌های دنیا ایجاد کند حتی امکان دور زدن ‏تحریم‌ها هم از بین خواهد رفت‎.» وی ادامه داد: «در این بین باعث تعجب است که برخی دوستان می‌گویند ‏هدف آمریکا از تصویب لوایح مربوط به‎ FATF ‎در ایران جلوگیری ما از دور زدن تحریم‌هاست. حال اینکه ‏اگر‎ FATF ‎برای ما از جهت همکاری بانکی مانع ایجاد کند دیگر حتی امکان دور زدن تحریم‌ها هم از بین ‏می‌رود. این مباحث باید در مجمع مطرح شود‎.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/175251/سیاسی