نوبرانه
 

 

با 40 دلار انرژی بسازید
شارژ تلفن‌همراه با خودکار
آمریکایی‌ها نوعی خودکار به بازار عرضه کرده‌اند که قادر است گوشی‌های تلفن‌همراه را شارژ کند. این شارژر شبیه تمامی خودکارهای آلومینیومی موجود با کارآیی دوتایی یعنی خودنویس و خودکار است اما طرف دیگر این خودکار دارای نور و اتصال USB  بسیار ریزی است که قادر است دستگاه اندروید یا iOS را با انرژی باتری خود شارژ کند.
شارژر خودکاری قادر است انرژی موردنیاز گوشی را به‌مدت 2 ساعت تأمین کند. انرژی ذخیره‌شده باتری خودکار نیز از طریق برق مستقیم تأمین می‌شود.
کاربر می‌تواند با برداشتن سر خودکار و پورت USB خودکار را به‌راحتی شارژ کند. قیمت این خودکار 40 دلار اعلام شده است.

طراحی چین برای رنگ عوض کردن پنجره
پنجره‌ای که گرما را از خود عبور نمی‌دهد
چینی‌ها نوعی پنجره هوشمند به بازار عرضه کرده‌اند که گرما را از خود عبور نمی‌دهد. این پنجره قادر است تنها نور را از خود عبور داده و گرما از آن عبور نمی‌کند.
تولیدکنندگان هدف از تولید این پنجره را کاهش مصرف انرژی دانسته‌اند و برای ساخت این پنجره‌ها از نوعی هیدروژل جدیدی استفاده کرده‌اند که گرما را از خود عبور نمی‌دهد. هیدروژل جدید به شکل مهره‌های کوچک در یک مایع به حالت تعلیق درآمده، سپس بین دو ورق‌شیشه‌ای قرار گرفته است.
این هیدروژل به تغییرات در دما واکنش نشان می‌دهد. پنجره در دمای کمتر از میزان تعیین‌شده شفاف خواهد بود، اما فراتر از آن به رنگ سفید درآمده و نور و گرما را از ساختمان دور می‌کند. این پنجره به‌منظور کاهش مصرف برق در روزهای گرم تابستان و اوج مصرف انرژی طراحی شده است.
تولیدکننده هنوز برای پنجره جدید قیمت تجاری تعیین نکرده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/17446/نوبرانه