فلکه اول
 

 

این محقق‌های خوب توی خونه| آرزی درزی|  محققان ژاپنی کم بودند، محققان اسپانیایی هم اضافه شدند. اصلا نمی‌دانیم این محقق‌ها کی می‌خواهند دست از ‏سر ما و زندگی‌مان بردارند؟ صبح تا شب دارند توی زندگی ما سرک می‌کشند و یکی یکی لذت‌هایمان را مضر ‏تشخیص می‌دهند‎.
در آخرین حملات‌شان هم «زیاد خوابیدن» را مضر تشخیص داده‌اند. شاید فکر کنید بیراه هم نمی‌گویند، اما اگر ‏بشنوید که تعریف‌شان از «زیاد» چیست، نظرتان عوض می‌شود. محققان عزیز اسپانیایی‌مان به کسانی که ۹ ساعت ‏در شبانه‌روز می‌خوابند هشدارِ پرخوابی داده‌اند. تازه این تمام ماجرا نیست، هشدار داده‌اند که ۹ ساعت خوابیدن ‏باعث زوال عقل می‌شود. والا به نظر ما زوال عقل شماست که ۹ساعت خوابیدن را زیاد می‌داند. همین است دیگر، ‏اگر به منم کلی پول و بودجه می‌دادندکه صبح تا شب یک گوشه بنشینم و زل بزنم به لپ‌تاپ و تحقیق و پژوهش کنم، همین طوری می‌شدم. تازه برای این‌که نشان دهم دارم یک فعالیتی می‌کنم الکی نتایج چرت و پرت از خودم در ‏می‌آوردم که بودجه بیشتری بگیرم‎.
کار درست را ما می‌کنیم که خیلی به پژوهشگران و محققان‌مان توجه نمی‌کنیم. می‌دانستیم آخر و عاقبتش این ‏می‌شود. محقق باید یه دردی از بشریت دوا کند، نه این‌که روز به روز زندگی را سخت‌تر کند. وگرنه محققی که بخواهد ‏تشخیص بدهد که خواب بیشتر از هشت ساعت مضر است، همان بهتر که کلا چیزی را تشخیص ندهد. اصلا اگر ‏همان روزی که تشخیص دادید سیب‌زمینی سرخ کرده مضر و کلم بروکلی سرشار از آنتی‌اکسیدان است با شما ‏برخورد جدی می‌شد، دیگر از این تشخیص‌های اضافی نمی‌دادید. حالا هم بروید توی آزمایشگاه‌تان و به کارهای ‏زشت‌تان فکر کنید.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/173976/-فلکه-اول