پشت شمشادا
 

 

  برج ایفل بلا و صدا سیمای ناقلا  | شهاب پاک‌نگر|    احسنت به صدا سیما که با تغییر لوگوی باشگاه‌های ورزشی جلوی آسیب‌های اجتماعی را می‌گیرد. در نمونه‌های قبلی، وقتی دیدند ‏توله گرگ‌های باشگاه رم بزرگ شده‌اند، آنها را از شیر گرفتند. یا آن شیطان ‏وسط لوگوی منچستر یونایتد را حذف کردند که یک وقت نیاید ما بچه‌های توی خانه را گول بزند. در آخرین مورد هم، برنامه این ‏هفته ورزش و مردم، لوگوی پاری‌سن‌ژرمن را تغییر و جای برج ایفل یک چیز دسته بیل مانند قرار داد. البته این کار نیز مانند تمام ‏موارد قبل بدون حکمت نبود‎.
اگر به سازه برج ایفل نگاه کنید، متوجه می‌شوید این سازه بیش از حد فراخ نای است، اصلا چه معنی دارد یک برج آن‌قدر تصویر ‏زشت و زننده‌ای داشته باشد، وقتی برج میلاد به این راست قامتی و قشنگی هست، چرا باید با نشان دادن لوگوی یک باشگاه ‏غربی، جوانان را به لایی خوردن ترغیب کنیم؟! نکته دیگری که در مورد شکل برج ایفل در در لوگوی باشگاه باید در نظر گرفت ‏انحناهای برج ایفل است. ما شبیه این انحنا را فقط در سیب می‌بینیم. وقتی جوان ایرانی این لوگو را در ‏تلویزیون ببیند ممکن است یکهویی هوس سیب کند و با این شرایط اقتصادی هم که هرکسی توان خریدسیب را ندارد. ‏پس ممکن است به انحراف کشیده شود و سراغ راه‌های غیراخلاقی مثل استفاده از قلیان دوسیب در خانه برود و با این کار به ‏سلامتش آسیب برساند‎.
راستش را بخواهید توجیه دیگری به ذهن‌مان نرسید، ولی اگر کسی از بچه‌های اصلاح لوگوی سازمان، این مطلب را می‌خواند به ‏ما بگوید از کدام مغازه خرید می‌کند، شاید مشکل ما هم حل شد‎.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/164827/پشت-شمشادا