از تالار چه خبر
 

 

   بازگشت مشروط رونق به بورس| علیرضا عسگری‌مارانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که سیاست‌های مالیاتی و پولی درست وضع و اجرا شود، اثر مثبت خود را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت. او توجه به چند فاکتور را موجب بازگشت رونق به بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: یکی از عواملی که در حال حاضر تأثیر منفی را بر بازار سرمایه تحمیل کرده ریسک سیستماتیک است. از میان ریسک‌های سیستماتیک، موضوع مذاکرات سیاسی اهمیت بیشتری دارد، البته در صورت رسیدن طرف‌های مذاکره به توافق، نباید انتظار داشت همه‌چیز به سرعت به شرایط عادی برگردد چون با برداشته شدن تحریم‌ها، 10‌سال زمان نیاز است تا اثر تحریم‌ها از دوش اقتصاد برداشته شود.

  در خریدوفروش آنلاین دقت کنید| غلامعلی میرزایی‌منفرد، دبیر هیأت داوری سازمان بورس به سرمایه‌گذاران حقیقی گفت: به منظور حفظ امنیت بیشتر، سرمایه‌گذاران از ارایه نام کاربری و رمز عبور خود در معاملات آنلاین یا در خریدوفروش اینترنتی، به اشخاص دیگر خودداری کنند.

  زیان سهامداران؛ 1/10درصد| بورس اوراق بهادار تهران هفته گذشته عملکرد ضعیفی از خود برجای گذاشت و با ریزش قیمت سهام شرکت‌ها میانگین زیان سهامداران را تا سطح 10‌درصد افزایش داد. به این ترتیب دماسنج بازار سرمایه هفته گذشته 1.14‌درصد معادل 817 واحد افت کرد و شاخص بورس تا نزدیکی کانال 70‌هزار واحد عقب‌نشینی کرد. با این اتفاق میانگین زیان سهامداران تا سطح 10.1‌درصد افزایش یافت.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/16340/از-تالار-چه-خبر-