اقتصاد جهان
 

 

کاهش رتبه اعتبار فرانسه: شرکت رتبه‌بندی اعتبار «فیچ ریتینگ» (Fitch Rating) رده اعتبار فرانسه را از +AA به AA کاهش داده و معتقد است این روند نزولی نشان‌دهنده دینامیک‌های فعال برای کاهش بدهی ملی کشور و کسری بودجه است. (بلومبرگ)

 نرم‌افزار 50 واندی ساله مشکل آفرید: اشکال کامپیوتری در شبکه خطوط هوایی انگلیس سبب شد ساترن انگلند ترافیک هوایی خود را تعطیل کند. کارشناسان هشدار داده‌اند این امر ممکن است تکرار شود زیرا نرم‌افزار استفاده شده برای کنترل پروازها از دهه 1960میلادی تغییر نکرده است. این اختلال سبب شده بیش از 10‌هزار مسافر سرگردان شوند. (تلگراف)

 نفت بورس را به‌هم ریخت: شاخص‌های مهم بورس روز جمعه با کاهش روبه‌رو شدند زیرا بهای نفت خام به کمتر از 60دلار به ازای هر بشکه رسید. این رقم کمترین بها از زمان عمیق شدن بحران اقتصادی اخیر در 2011 است. اکنون تحلیلگران منتظر پایان این روند نزولی هستند. (لس‌آنجلس تایمز)

 بودجه آمریکا منتظر تأیید سنا: بودجه 1.1‌هزار ‌میلیارد دلاری دولت آمریکا به مجلس سنا فرستاده شده است. زمان رأی‌گیری سنا درباره بودجه کاملا مشخص نیست. به گفته رهبر اکثریت مجلس این بودجه به اولویت‌های کشور می‌پردازد اما سناتورهای ناراضی می‌توانند اعتراض خود را بیان کنند. (بلومبرگ)


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/16338/اقتصاد-جهان