رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور میگوید که 65 هزار کودک دیرآموز در سال تحصیلی جاری شناسایی شدهاند. مجید قدمی در اینباره گفت: «افزایش شمار دانشآموزان دیرآموز شناسایی شده به معنای آن است که حتماً باید آموزش به معلمان عادی برای چگونگی کار با دانشآموزان دیرآموز را گسترش دهیم.» به گزارش «ایسنا»، او با بیان اینکه نمره هوشی دانشآموزان دیرآموز 15 نمره پایینتر است و با این حال کتب درسی آنها کتب درسی عادی است، ادامه داد: «ما توصیه میکنیم تا جایی که ممکن است معلمها با دانشآموزان خود بهویژه دیرآموزها کنار بیایند و با آنها بیشتر کار کنند تا آنها بتوانند به پایه بالاتر ارتقا پیدا کنند. در این صورت تنها در زمینههایی که مشکل وجود دارد میتوان از طریق متخصصان امر کار را جلو برد. ما فیلمهای آموزشی در این راستا تهیه کردیم و در اختیار معلمان قرار دادیم که احساس میکنیم به کمک آن توانستیم معلمان را بیدار کنیم و حساسیت را نسبت به موضوع در آنها به وجود بیاوریم.»