هشتگ‌ روز
 
# بودیمیر # ژاپن #پول_کثیف#جشنواره_فجر
 

بودیمیر رفته‌رفته به خرید جنجالی برانکو در پرسپولیس تبدیل می‌شود. او در چهار بازی گذشته که برای پرسپولیس به زمین رفته هیچ گلی به ثمر نرسانده است تا ابهامات درباره او بالا بگیرد. در شرایط کنونی، بین هواداران پرسپولیس هم دودستگی به وجود آمده و برخی این بازیکن را ضعیف می‌دانند و برخی که به برانکو اطمینان دارند، تأکید می‌کنند او به زمان بیشتری برای هماهنگی با تیم نیاز دارد و با تحرکات خود فضای خوبی را برای سایر بازیکنان در زمان حملات ایجاد می‌‌کند. برانکو هم در مصاحبه‌ای گفته است: «بودیمیر باید عمق را حفظ کند تا تیم جلو بیاید. او در بازی قبلی هم دو بازیکن را سمت خودش کشید تا کمال راحت‌تر بازی کند. امروز هم در کارش موفق بود و بازیکن باکیفیتي است» اتفاق جالب دیگر اما اینجاست که طرفداران کی‌روش و استقلال معتقدند انتقال بودیمیر به پرسپولیس ماهیتی غیر فوتبالی دارد و باید بررسی‌های زیادی درباره آن صورت بگیرد و حتی در بسیاری از پیج‌ها، هوادارانی عکس بودیمیر را در کنار دی کارمو خرید جنجالی سال‌های قبل پرسپولیس که در برزیل پرنده‌فروش بود، قرار داده و معتقدند او هم فوتبالیست نیست! در چنین فضایی اتفاق طبیعی درگیری هواداران پرسپولیس و استقلال در فضای مجازی به خاطر این اتفاق است.
 
همزمان با شروع بازی حساس تراکتورسازی و استقلال شاید برایتان جالب باشد که بدانید هشتگ ژاپن در فضای مجازی حسابی داغ شد. بعد از باخت پرسپولیس به کاشیما آنتلرز در فینال لیگ قهرمانان آسیا، هواداران استقلال، سپاهان و تراکتورسازی با به اهتزاز درآوردن پرچم ژاپن در بازی‌های خود به این شکل علیه پرسپولیسی‌ها موضع گرفتند و این مسأله در ماه‌های اخیر به یکی از جنجال‌های بزرگ فوتبال ایران تبدیل شده است. دیروز هم هواداران پرسپولیس از فرصت بازی استقلال و تراکتورسازی استفاده کردند و توییت‌هایی کنایه‌دار و تند علیه این دو تیم با استفاده از نام ژاپن به کار بردند که تعدادی از مهمترین توییت‌های منتشر شده را در زیر می‌خوانید:  
«بازی استقلال و تراکتورسازی از کدوم شبکه ژاپن پخش میشه؟» «سوگیتا اگر برای تراکتورسازی گل بزنه استقلالی‌ها خوشحال میشن؟»
«بازی امروز رو هر تیمی ببره مهم نیست چون دربی ژاپنه و ربطی به ایران نداره.»
«داشتم فوتبال مي‌ديدم؛ اين ژاپني‌ها چه اسم‌هاي سختي دارن.»

موضوع ورود سرمایه‌های مبهم به سینما که دیروز در صحبت‌های مسئولان قوه قضائیه نیز به آن اشاره شد، در فضای مجازی واکنش‌های عجیب‌وغریبی را موجب شده است. در شرایطی که رسانه‌های نزدیک به سازمان سینمایی از کسانی که دغدغه پول‌های مشکوک را در سینما پیگیری می‌کنند، به کنایه به‌ عنوان «دلواپسان سینمایی» نام می‌برند، این قضیه اما در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی بشدت دنبال می‌شود . این موضوع از جایی ترند شد که در روزهای جشنواره سینماگرانی که از بابت پول‌های مشکوک  مورد پرسش قرار گرفته بودند، هیچ‌کدام پاسخی قانع‌کننده به این پرسش‌ها ندادند.   حالا این موضوع بحث‌های فراوانی را موجب شده است. کاربری افشار نوشته: «پول کثیف کثیف است؛ چه در سینما و چه در رسانه و چه در هر جای دیگر. درختی که ریشه‌اش کثیف باشد قطعا میوه سالمی نمی‌دهد. با کاسبان و صاحبان پول‌های کثیف باید برخورد قاطع شود. مگر می‌شود بگوییم چون نتیجه ظاهری خوبی گرفته‌ایم پس به جریان پول‌های کثیف ورود نکنیم؟!»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/155018/-هشتگ‌-روز