اخبار كوتاه
 

 

فیلم سینمایی «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم‌ هانووی ویتنام را به جمع جوایز خود اضافه کرد.

دو فيلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» ساخته حامد محمدی و «حق‌سکوت» به کارگردانی ‌هادی نائیجی در بخش سینمای ایران سیزدهمین جشنواره بین‌المللی چشم سوم هند روی پرده می‌روند.

پخش مجموعه ‌»همه چیز آن‌جاست» شهرام شاه‌حسيني با بازی جمشید مشایخی، الهام حمیدی، محمد عمرانی و مهرانه مهین‌ترابی از تاريخ 15 آذرماه ازشبكه سه سيما آغاز مي‌شود.

فريبرز عرب‌نیا با حضور در برنامه راديويي
 «پرانتز باز» اذعان كرد كه قضاوت درباره کیفیت سريال «رنگ شك» نیز به عهده خود مردم است.

«گزارشی درباره مینا» در جشنواره سینماحقیقت به نمایش درمی‌آید. این مستند سیزده روز از زندگی مینا، زنی کارتن‌خواب به کارگردانی کاوه مظاهری است که در دو بخش مسابقه ملی (نیمه‌بلند) و مستند شهر، حضور دارد. این مستند دوشنبه  10:30صبح در سینما سپیده و چهارشنبه 8 شب در سینما فلسطین به نمایش درخواهد آمد.

انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايی ايران هشتمين جشنواره بين‌المللی سينماحقيقت را داوری می‌کند.

ادامه فیلم قبلی «روز استقلال» قرار است روز بیست و چهارم ماه ژوئن ‌سال 2016 اکران شود.

هیأت بازبینی بخش مسابقه سینمای ایران کار خود را از تاریخ اول آذرماه در موسسه رسانه‌های تصویری آغاز کرد.

هیأت داوران بخش «جایزه شهید آوینی» هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران: سینماحقیقت معرفی شدند.

داریوش جهانگیری، کارگردان فیلم سینمایی «گیل» از آغاز پیش‌تولید این فیلم در هفته آینده و تلاش برای آماده‌سازی برای نمایش در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

دست‌اندرکاران فیلم «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی از علیرضا قربانی که قطعه‌ای از او در پایان‌بندی فیلم به کار رفته، تجلیل کردند. در این مراسم، جمع قابل‌توجهی از بزرگان موسیقی حضور داشتند.

مراسم نهمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز با نمایش اتودهای طراحی این هنرمند فقید و نمایش آثاری از کاری پیپو از طراحان شناخته شده فنلاندی برگزار شد.

رضا کیانیان طي گفت‌وگو با برنامه سينمايي «هفت» از همه مردم خواست تا برای کمک به بیمارانی که سرطان مغز استخوان‌ دارند به بیمارستان شریعتی مراجعه کنند.

فیلم تحسین شده «کودکی» ساخته ریچارد لینک‌لیتر جایزه الهامی جشنواره فیلم پالم اسپرینگ را دريافت كرد.

یازدهمین شماره کتاب هفته خبر با صفحاتی به احترام نجف دریابندری، پیرمرد دریا، و آرزوی سلامتی برای او منتشر شد.

فیلم انیمیشن «رستم و سهراب» از چهارشنبه هفته جاری در سینماهای تهران اکران می‌شود.
حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی‌ برای فیلم «میهمان داریم» که هم‌اکنون درحال اكران است، مسابقه یادداشت‌نویسی برگزار می‌کند.

هشتمین کتاب الکترونیکی «هست» با عنوان «سکوت سپیدی» منتشر شد. این کتاب شامل آثارJung Jung Ho عکاس معاصر اهل کره‌جنوبی است که اخیرا با هماهنگی‌های فرهنگستان هنر ایران سفری به کشورمان داشته و مجموعه‌ای نیز در ایام حضورش در ایران عکاسی و ارائه کرده است. کتاب مذکور با تلاش کورش ادیم، عین‌الدین قدردوست، حامد جابرها، سمیرا زارع، سدید سلاجقه و مهدی حبیب‌زاده قابل دستیابی است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/14782/اخبار-كوتاه