نشنال جئوگرافیک پیشنهاد می‌دهد
 
بهترین مقاصد کوهنوردی دنیا
 

 

نشنال جئوگرافیک (نشریه رسمی انجمن جغرافیای ملی) در یکی از تازه‌ترین پیشنهادات خود به طبیعت‌دوستان و طالبان دیدار از نقاط دیدنی و تفریحی، کوهنوردها را مد نظر قرار داده و 10 مقصد جالب برای کوهنوردی را به آنان معرفی کرده است. همراه با شما این 10 مقصد را مرور می‌کنیم.  
دماوند | ایران
محض پارتی بازی هم که شده از دماوند شروع می‌کنیم. رشته‌کوه البرز بزرگ و خیره ‌کننده در برابر دریای خزر در شمال شرق تهران تکیه زده است. بخار چشمه‌های آب‌گرم و نیز یخچال‌های طبیعی کوچکی که در این کوه به چشم می‌خورند، مناظری دیدنی به شمار می‌روند.
آناپورنا | نپال
آناپورنا از لحاظ زمین‌شناسی و تنوع فرهنگی بی‌نظیر است. شما در این سفر از جنگل‌های سرسبز بامبو تا چشم‌اندازهای کوه‌های بلند و خشک را مشاهده خواهید کرد. بیشترین بازدیدکننده در این منطقه مربوط به قله تورانگ‌لا با ۵۳۶۸ متر ارتفاع است.
دنالی | آلاسکا
دنالی در واقع بلندترین کوه در شمال آمریکاست. اردیبهشت و خرداد بهترین ماه‌ها برای صعود به دنالی هستند. درست پیش از خطر سقوط بهمن و باز شدن بیش از اندازه شکاف‌های یخی.
کیتلالتپلت و ایزتاکیوهالت | مکزیک
این کوه‌ها در قلب مکزیک و ۱۲۸۷ کیلومتری مرز ایالات متحده قرار دارند و به ترتیب سومین (۵۶۱۴ متر) و هفتمین  (۵۲۳۳ متر) کوه‌های مرتفع آمریکای شمالی هستند. صعود به این دو قله جزو جذاب‌ترین صعودها در مکزیک است.
آلبراس | روسیه
آلبراس یک آتشفشان بزرگ با دو قله مخروطی شکل است که ارتفاع آن‌ها حدود ۲۰ متر با یکدیگر فاصله دارد. برای یک کوهنورد با مهارت متوسط، این کوه می‌تواند یک چالش بزرگ باشد اما صعود از آن واقعاً ارزشمند است.
ماترهورن | سوییس
ماترهورن واقع در آلپ سوییس، شناخته‌شده‌ترین قله در اروپاست. ماترهورن به شکل یک هرم سنگی بزرگ مثل یک نشانه جغرافیایی عمل می‌کند. برای بسیاری از کوهنوردان صعود به ماترهورن مانند یک بازگشت به سنت‌های ناب این ورزش است.
اورست | نپال
اورست با ارتفاع ۸۸۵۶ متر از سطح دریا، مرتفع‌ترین نقطه روی زمین است. اولین صعود به این قله در سال ۱۹۵۳ توسط ادموند هیلاری و تنزینگ نورگای از امتداد مسیر گردنه جنوبی به سمت قله انجام شد. از آن زمان تاکنون بیش از دو هزار نفر از این مسیر به کوه صعود کرده‌اند.
آندس | پرو
انتخاب مسیر «اینکا» برای رسیدن به قله این کوه، تجربه تفرج در انواع اکوسیستم‌ها را برای شما رقم می‌زند. از دشت به صحرا و جنگل‌های گرمسیری. شما در این مسیر حتی از کوه‌های پوشیده از برف و رودخانه‌های وحشی نیز عبور خواهید کرد و مهم‌تر از همه از «ماچوپیچو» شهر مشهور اینکاها، گذر می‌کنید.
کلیمانجارو | تانزانیا
بلندترین کوه آفریقا در مرز تانزانیا و کنیا واقع شده است. این قله از سه آتشفشان خاموش کیبو، ماونزی و شیرا تشکیل شده‌است و بلندترین قله آن ۵۸۸۹ متر ارتفاع دارد. رسیدن به قله کلیمانجارو با وجود مسیری پر از حیوانات و پرندگان شگفت‌انگیز بسیار هیجان‌آور است.
کیوتن | مغولستان
کیوتن در سرزمین‌های میان روسیه، چین و مغولستان قرار دارد. کوهنوردان برای رسیدن به این قله، باید از یک منظره طلایی، وسیع و بایر بگذرند که از دورافتاده‌ترین نقاط روی زمین است. با وجود دورافتاده بودن این منطقه، مهمان‌نوازی مهربانانه چادرنشینان قزاق در یادها می‌ماند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/143806/بهترین-مقاصد-کوهنوردی-دنیا