اسکار صداقت برای وحید بی‌ریا
 
بی‌شیله پیلگی وحید رحیمیان و اجرای صمیمی‌اش در خنداننده شو، بحث‌های فراوانی در جامعه راه انداخت. آیا او مزد این سادگی را می‌گیرد و رأی می‌آورد؟
 

شهروند|  دنیا انگار یک جایی ایستاد.«اجرام تموم شد. دیگه نمی‌تونم اجرا کنم به خدا نمی‌تونم. نمی‌دونم چرا اینجوری شد؟» این را وحید رحیمیان در چهارمین شب از مرحله سوم خنداننده شو 2 در این برنامه تلویزیونی گفت و همه را شوکه کرد. می‌خواست انصراف بدهد اما دوباره به او فرصت اجرا داده شد. اگرچه رامبد جوان خیلی با آن موافق نبود. حالا اما بعد از پایان آن شب عجیب خیلی‌ها در صفحات مجازی درباره وحید رحیمیان نوشته‌اند، با او ابراز همدردی  و حتی از این ماجرا انتقاد کرده‌‌اند. امیرمهدی ژوله، نویسنده طنز یکی از همین افراد بود که نوشت: «اون شوخیت با جای خنده تماشاچی‌ها که عالی بود. اون قطع ناگهانی برنامه و تموم شد دیگه نمی‌تونم؟! مگه میشه یکی اینجوری با پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون روپایی بزنه! رأی و نظر از روی احساس چیه؟ به پشتوانه عقلی و تجربی 18سال طنزنویسی برای مطبوعات و کمدی‌نویسی برای بهترین کمدین‌های تلویزیون و سینمای مملکت و چندسال استندآپ کمدی کردن و بازی می‌گم شما نه تنها به مرحله بعد راه پیدا می‌کنی و یک پای فینالی، که یه استندآپ کمدین و بازیگر کمدی درجه یک خواهی شد.» اما یکی دیگر از کسانی که به این ماجرا واکنش نشان داد، حسن آقا میری بود که متن مرتضی برزگر را روی صفحه اینستاگرام گذاشت؛ متنی که در آن طعنه‌ای هم به مدیران زده شده بود:«می‌خواهم به تمام کسانی که جایی مسئولیتی دارند توصیه کنم که بارها این اجرا را ببینند و به این فکر کنند که شاید لازم  نباشد همه زمان قانونی مسئولیتشان را بگذرانند.»
هنوز اقبال هست
هنوز شانس وحید رحیمیان برای بالا رفتن زیاد است چون جوی که در شبکه‌های مجازی به راه افتاده، کاملا به نفع او است. از سوی دیگر اجرای آیت بی‌غم، به عنوان نخستین شرکت‌کننده خیلی مورد انتقاد کاربران فضای مجازی قرار گرفت. موضوع استندآپ کمدی آیت بی‌غم خوابی بود که درباره فرهاد آییش دیده بود و بعد ماجرای جدایی آنجلینا جولی و بردپیت.
آن‌چه گذشت
وقتی وحید رحیمیان از ادامه اجرا بازماند، فرهاد آییش که به عنوان مربی در سالن بود واکنش نسبتا تندی به ماجرا داشت:«چیزی که الان وحید اجرا کرد اصلا آن چیزی نبود که تمرین کرده بود و اگر فکر می‌کنی دوباره بتونی اجرا کنی 5دقیقه بعد دوباره روی صحنه بیا و اجرا کن.» همه با این تصمیم موافق بودند جز رامبد جوان، اما در نهایت  فرصت دیگری به او داده شد. رحیمیان اجرای دوم را موفق پشت سر گذاشت اما باز هم فرهاد آییش را راضی نکرد. او در آیتمی که از پشت صحنه برنامه است به رحیمیان می‌گوید: «اگر بالا بروی، حق بی‌غم را ضایع کرده‌ای، چون او تمرین کرد ولی تو با یک خنده مخاطب خودت را باختی چیزی که من یک ماه با تو تمرین کرده بودم.»
کاربران چه می‌گویند؟
واکنش کاربران فضای مجازی هم در این‌باره جالب است. یکی رامبد جوان را دلیل تضعیف روحیه رحیمیان می‌داند و دیگری حرف‌های اشکان خطیبی را. برخی هم جوی که به نفع رحیمیان راه افتاده است را قبول ندارند و معتقدند این کارها برای جمع کردن رأی بوده است. سجاد یکی از کاربران مجازی است که نوشته است:«دوستان لطف کنید به وحید رحیمیان رأی بدید تا لابی رامبد جوان نابود شه. من تلاش می‌کنم وحید برنده شه.» کاربر دیگری هم نظر خود را این طور بیان کرده:«من که به هیچ کدوم رأی نمی‌دم. ولی اگه قرار به لابی باشه ، دوبار اجرا کردن هم لابیه. به نظرت کلی آدم که این فصل یا فصل قبل اجراشونو خراب کردن نباید شاکی باشن الان؟» ورژن هم نوشت:«یکم حق خوری هستش اگر اونی که دوبار اجرا کرد رأی بیاره. ولی من بهش رأی می‌دم همین ‌که بلند شد و دوباره تونست توی اون جو اجرا کنه ارزش 5تا سیمکارتی که باهاش می‌تونم رأی بدم رو داره.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/140410/اسکار-صداقت-برای-وحید-بی‌ریا -