احزاب
 

 

حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز: قرار بود دبیرکل پس از مراسم چهلم آیت‌الله مهدوی‌کنی مشخص شود، با توجه به این‌که روز شنبه 8 آذر مراسم چهلم آیت‌الله مهدوی‌کنی است، لذا جلسه این هفته در حکم این موضوع بوده و این هفته انشاءالله قطعا این کار صورت خواهد گرفت. کسی در جامعه روحانیت برای دبیرکلی کاندیدا نمی‌شود و باید از آقایان تقاضا شود. (فارس)
نجفقلی حبیبی عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها: اداره جامعه در چند‌سال گذشته دچار مشکل شده بود بنابراین برای سامان دادن به جامعه و بهره‌مندی همه سرمایه‌های اجتماعی، گفتمان اعتدالی مطرح شد زیرا در شرایط غیراعتدالی جامعه نمی‌توانست از سرمایه‌های خود استفاده کند زیرا این سرمایه‌ها با اتهامات مختلف کنار زده می‌شدند. (ایسنا)
اصغر افتخاری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور: احیای خانه احزاب نیازی به تدوین و ارایه لایحه قانونی ندارد، چرا که فعالیت صنفی محسوب می‌شود و باید توافق اجرایی میان احزاب و وزارت کشور صورت گیرد و براساس آن احیای خانه احزاب عملیاتی شود. در خاتمه بررسی‌های ما، پیشنهادات درباره چگونگی احیای خانه احزاب به وزیر کشور ارایه و پس از تأیید وزیر کشور، دور جدید فعالیت خانه احزاب آغاز خواهد شد. (تسنیم)
مرتضی بانک عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه: ما، حزبی دولت ساخته نیستیم، بلکه با سال‌ها تلاش توانستیم نقشی موثر و کلیدی در تشکیل دولت داشته باشیم. اکنون که دولتی هم‌راستا با گفتمان ما تشکیل شده، مسئولیت اعضای حزب بسیار بیشتر از قبل است. ما نباید به حزبی دولتی تبدیل شده و استقلال، مرام‌ها، اهداف و کارکردهای حزبی خود را فراموش کنیم. تجربه بیش از یک دهه فعالیت حزب اعتدال و توسعه، نشان می‌دهد که برخلاف بدبینی‌ها ساختار سیاسی کشور از ظرفیت مناسبی برای فعالیت‌های حزبی و سیاسی برخوردار است. این حزب در سخت‌ترین شرایط و ناملایمات سیاسی با در پیش گرفتن مشی اعتدالی و دوری از افراط و تفریط، ضمن حضور فعال توانست گفتمان خود  را  گسترش دهد. (ایسنا)
محسن صفرپور رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اعتدال‌گرایان: درحال حاضر منشور انتخاباتی جبهه اعتدال‌گرایان که در دست تدوین بود، نهایی شده است و در این منشور شاخصه‌های کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تعریف شده است. (تسنیم)


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/13962/احزاب