روی خط خبر
 

 

رئیس‌جمهوری درگذشت حجت‌الاسلام شجاعی‌کیاسری را تسلیت گفت
رئیس‌جمهوری در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدحسن شجاعی‌ کیاسری» نماینده 4 دوره مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت. به گزارش ایرنا، در بخشی از پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسن روحانی» آمده است: آن روحانی وارسته علاوه بر حضور فعال در دوران مبارزه، پذیرش مسئولیت‌های مختلف سیاسی و قضایی ازجمله چند دوره نمایندگی مردم شریف ساری را نیز در کارنامه خدمات خود دارد. روحانی، این ضایعه را به محضر رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه و روحانیت معزز، مردم شریف ساری و به‌ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض کرد و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین شجاعی کیاسری، شامگاه جمعه در سن 73سالگی و پس از طی یک دوره سخت بیماری در بیمارستان دی تهران دارفانی را وداع گفت.

وزیر اطلاعات: باید زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنیم
وزیر اطلاعات تصریح کرد: باید به مردم شخصیت دهیم و زمینه رضایتمندی آنان را فراهم کنیم. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان لرستان اظهار کرد: وقتی شرایط به‌گونه‌ای باشد که مردم و سرمایه‌گذاران احساس امنیت و آرامش کنند، میل به تثبیت سرمایه در جامعه بیشتر می‌شود. وزیر اطلاعات تصریح کرد: وزارت اطلاعات برای همه مردم ایران است و اگر کسی کارش حاشیه ضدامنیتی نداشته باشد، با او کاری نداریم. وزیر اطلاعات با بیان این‌که رویکرد و عملکرد وزارت اطلاعات مبتنی بر شرع، قانون و اخلاق است، اظهار داشت: عرصه ارایه امنیت به مردم، عرصه گمنامی است. کار دستگاه اطلاعاتی در کشور بسیار حساس است زیرا صیانت از آبرو، جان و مال مردم کاری سخت به شمار می‌رود.

معاون اول قوه‌قضائیه؛اگر صدور پروانه‌ها متولی داشته‌ باشد، زمین‌خواری اتفاق نمی‌افتد
معاون اول قوه‌قضائیه گفت: تمام قابلیت‌ها در گیلان وجود دارد و شایسته نیست دیگران برای این استان رفع مشکل کنند. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای پیش از ظهر دیروز در همایش حفاظت منابع طبیعی، حفظ محیط‌زیست و اراضی کشاورزی به موضوع زمین‌خواری در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: واژه مذکور در قانون تعریف نشده، اما منظور از زمین‌خواری این است که زمینی را تصرف کنند و پس از تغییر کاربری آن را به فروش رسانده و در فرآیندی غیرقانونی مبلغ بسیاری کسب شود. وی زمین‌خواری را به روش‌های مختلف دارای مجوز و بدون مجوز دانست و خاطرنشان کرد: اگر طرح‌های جامع شهری و روستایی مشخص شود و صدور پروانه‌ها دارای متولی باشد زمین‌خواری اتفاق نمی‌افتد.

بررسی پیش‌نویس سیاست‌های کلی محیط‌زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام
پیش‌نویس سیاست‌های کلی محیط‌زیست، ارجاعی از سوی رهبر معظم انقلاب در جلسه کمیسیون‌های مشترک زیربنایی، تولیدی و علمی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام که دیروز به ریاست آیت‌الله «اکبر ‌هاشمی‌رفسنجانی» تشکیل شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،  در این جلسه که وزیران جهاد کشاورزی، نیرو، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و مدیران و کارشناسان مربوطه از سازمان حفاظت محیط‌زیست، دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند پس از طرح پیش‌نویس سیاست‌ها، اعضا، وزیران، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مربوطه، بند اول این سیاست‌ها را تصویب کردند. با تصویب بند اول این سیاست‌ها مقرر شد: مدیریت جامع منابع حیاتی (از قبیل هوا، آب، خاک و تنوع‌زیستی) مبتنی بر توان و پایداری زیست‌بوم با افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حقوقی و ساختاری مناسب همراه با رویکرد مشارکت مردمی باشد.

دادستان کل کشور در کرمان تأکید کردلزوم شکل‌گیری دیپلماسی موادمخدر در وزارت امور خارجه
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در آیین تودیع و معارفه دادستان سابق و جدید مرکز استان کرمان گفت: دادسرا خط‌مقدم برخورد با مفاسد و کژی‌هاست. به گزارش ایلنا، وی عنوان کرد: عدالت، معنویت، اخلاق و عقلانیت شاخصه‌ حرکت جمعی ما در جامعه دینی است و اگر بخواهیم به نقطه قابل‌ قبولی در حوزه فرهنگ و اقتصاد مدنظر مقام معظم رهبری برسیم باید ارتباطات براساس شاخصه‌های اخلاقی شکل گیرد. وی گفت: در حوزه پیشگیری هرچه فعال‌تر عمل شود تعداد پرونده‌ها کاهش می‌یابد و فقرزدایی از چهره استان کرمان موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/13960/روی-خط-خبر