متالیکا براساس عادتهای شنیداری مردم برای اجراهای خود در هر شهر برنامهریزی جداگانه میکند.
شرکت اسپاتیفای گزارش کرد که گروه بزرگ متالیکا از اطلاعات این سرویس برای برنامهریزی تورهایش استفاده میکرده است.
دنیل ایکی، مدیرعامل اسپاتیفای میگوید این گروه براساس عادتهای شنیداری مردم که از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای معلوم میشود برای اجراهای خود در هر شهر برنامهریزی جداگانه میکند.
به گزارش نوا، ایکی گفت گروه متالیکا در اسپاتیفای این اطلاعات را کسب میکنند که مخاطبانشان چه آهنگهایی را بیشتر پخش میکنند و بعد براساس این اطلاعات فهرست آهنگهای خود را متناسب با خواستههای هر منطقه تغییر میدهند.
«ما گروهی مثل متالیکا داریم که فهرست آهنگهای اجراییشان را شهر به شهر متناسب با اطلاعاتی که از اسپاتیفای میگیرند، تغییر میدهند… پیش از این ما هرگز در جایگاهی نبودیم که بهعنوان یک هنرمند بتوانیم تا به این اندازه تصمیماتی برپایه اطلاعات و درک درست مخاطب بگیریم… امروزه هنرمندان و کمپانیها تصور دقیقتری از مخاطبانشان دارند و این را مدیون اطلاعات شنیداریای هستند که اسپاتیفای گردآوری میکند.»
او اضافه کرد: «این تازه یکی از راههایی است که اپلیکیشن او به رشد صنعت موسیقی کمک میکند.»
گروه متالیکا یکی از آن گروههایی است که به نظر مخاطبش اهمیت فوقالعادهای میدهد. این گروه از اجراهای زنده خود ویدیوهایی تهیه میکند تا مخاطبان بتوانند فایلهای آدیوی اجرا را از سایت لایومتالیکا بخرند (livemetallica.com).
بنابراین برای آنها این مسأله حیاتی است که هر اجرا منحصربهفرد باشد.