روايت سينمايى‌ها از نخستين نمايشگاه سه بانوى نقاش در گالرى بوم
 

 

چهره‌هاى شاخص سينما و نقاشى، اولين نمايشگاه هنرمندان زن در گالرى بوم را افتتاح كردند؛ آثار نقاشى سه بانوى نقاش كشورمان بيتا وكيلى، طاهره صمدى‌طارى و بهار بهبهانى كه در اين سال‌ها موفقيت‌هاى بزرگ بين‌المللى داشته‌اند با حضور پرشمار مردم و نيز چهره‌هاى شاخص در گالرى بوم آغاز به كار كرد.
بیتا وکیلی آثاری که در این نمایشگاه عرضه کرده را در یکسال و نیم اخیر خلق کرده است، سه اثر در این نمایشگاه ملهم از حوادثی است که در خاورمیانه رخ داده است. این آثار که «کوبانی» نام دارند تحت‌تأثیر حمله داعش به کوبانی به تصویرکشیده شده‌اند. در آثارِ طاهره صمدی‌طاری نیز زندگی شتابزده دوران حاضر به چالش کشیده شده است. بهار بهبهانی ضلع ديگر نمايشگاه سه نگاه كه هفت‌سال است مقيم نيويورك است، با نقاشى‌هاى « باغ ایرانی» به بوم آمده است. در این میان مرضیه برومند به این مسأله اشاره کرد که:  «تحولاتی در آثار هنرمندان جوان درحال رخ دادن است که به وضوح می‌توان در آثار این نمایشگاه آن را شاهد بود. زمانه کارهای نو است و ما نیز باید سلیقه‌هایمان را بر این اساس تربیت کنیم.»
محمدعلی سجادی نقاش و کارگردان سینما یکی دیگر از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بود، او در مورد این آثار گفت:  «آثار این سه هنرمند با آیتم‌های مشترک بسیار جذاب و چشم‌نواز است. به لحاظ سینمایی می‌توان گفت که هر سه با نمای باز کار کرده‌اند. آثار وکیلی در این نمایشگاه اکستیریم لانگ شات‌هایی از کره زمین است، صمدی‌طاری تقابل جهان و سرعت و شتاب آن را نشان داده است وآثار بهبهانی اشاره به نوستالژی باغ‌های شرقی دارد.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/13906/روايت-سينمايى‌ها-از-نخستين-نمايشگاه-سه-بانوى-نقاش-در-گالرى-بوم