کالاهای ایرانی در جهان کمتر از حد متوسط محبوبیت دارند. محبوبیت محصولات کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۱۷ برای ۴۹ کشور و نیز اتحادیه اروپا محاسبه شده است که بهطورکلی ایران در ارزیابی کالاهای ۵۰ کشور با امتیاز شاخص ۲۷ در رتبه ۵۰ قرار دارد و محبوبیت کالاهای ایرانی براساس ویژگیهای ارزیابی در مقایسه با سایر کشورها کمتر از حد متوسط است. میزان محبوبیت کالاهای «ساخت ایران» طی سال گذشته در کشور پاکستان با ۴۱درصد، بیشترین و در کشور فرانسه با ۳درصد، کمترین بوده است. پس از پاکستان، ویتنام و بحرین با ۳۵درصد، چین با ۳۳درصد، هندوستان با ۲۹درصد، مالزی با ۲۷درصد، اکوادور با ۲۵درصد، مکزیک با ۲۴درصد و شیلی و آمریکا با ۲۳درصد قرار دارند.