ای کاش آدمی...
 

 

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]

علی مطهری: با توجه به آفریقایی‌بودن دوسوم بازیکنان تیم‌ملی فوتبال فرانسه باید گفت تیم قاره آفریقا با استفاده از چند بازیکن فرانسوی قهرمان جهان شد.
شیخ اجل، سعدی شیرازی:  ور تحمل نکنم جور زمان را چه کنم/ داوري نيست که از وي بستاند دادم/ دلم از صحبت شيراز به کلي بگرفت/ وقت آنست که پُرسي خبر از بغدادم/ هيچ شک نيست که فرياد من آن‌جا برسد/ عجب ار صاحب ديوان نرسد فريادم/ سعديا حب وطن گرچه حديثي است صحيح/ نتوان مُرد به سختي که من اين‌جا زادم!
یک خودجوش خودسر: به به. علی آقای مطهری دمت گرم. بزن قدش. گل گفتی‌ ای گل گفتی... حالا که حرف دل ما را می‌زنی با هم بریم جلوی سفارت فرانسه تحصن کنیم؟ یا  از دیوار بکشیم بالا و یک تنی به دیوار بزنیم؟ می‌چسبه‌ها؟ جون شما خیلی وقته تن به دیوار نزدیم دلمون گرفته.
نامه پل پوگبا به علی مطهری:  
جناب آقای علی مطهری،  نماینده محترم مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
بونژوغ. سخنان شما در مورد آفریقایی‌تباران تیم‌ملی فرانسه موجی از شور و شعف در بین بازیکنان تیم‌ملی فرانسه به راه انداخت. دیدیه دشان مربی تیم قهرمان در رختکن سر بر شانه امباپه گذاشته بود و مثل کودکان زارزار می‌گریست و می‌گفت: «من با شما چه کردم؟» سخنان روشنگرانه شما باعث شد من از فردا جور دیگری زندگی کنم و باور کنم باید خانه و کاشانه مجازی‌ام در فرانسه را رها کنم و بروم بیابان‌گرد شوم. شما به من و ما، نور تاباندی... بچه‌ها می‌گویند شوخی را تمام کنم. بالاخره شما نماینده مردم تهران هستید. البته با توجه به مهاجر بودن اکثریت مردم تهران باید گفت شما هم  با رأی کردها و لرها و عرب‌ها و ترک‌ها و بلوچ‌ها و... نماینده تهران شدید. عزت زیاد!
خبر فوری: با استناد به سخنان روشنگرانه علی مطهری، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آفریقا خواستار شرکت فوری و بدون پیش‌شرط فرانسه در مسابقات جام ملت‌های آفریقا شد.
استاد شفیعی‌کدکنی: ‌ای کاش، آدمی وطنش را/ مثل بنفشه‌ها/ (در جعبه‌های خاک)/ يک روز می‌توانست/ هم‌راه خويشتن ببرد هر کجا که خواس!
امانوئل مکرون اعلام کرد به منظور به دست آوردن دل علی مطهری و جلوگیری از افشاگری‌های بیشتر ایشان در مورد تبار بازیکنان فرانسه و بروز مشکلات بنیادین در این کشور، پوشیدن ساپورت را تا اطلاع ثانوی در فرانسه ممنوع خواهد کرد.
برخی آقازاده‌های فرنگ‌نشین: پاپا به این علی آقا بگو ول کنه دیگه. این‌قدر به موضوع مهاجران و تابعیت‌گرفته‌ها بند می‌کنه که مکرون و اتحادیه اروپا تابعیت ما را لغو کنن‌ها. بهش بگو همون به ساپورت گیر بده بهتره. مرسی!
بیانیه انجمن صنفی پرندگان مهاجر در فریدون‌کنار: ‌ای کاش نمایندگان مجلس که این‌قدر به فکر مهاجران در کشورهای اروپایی هستند کمی هم به فکر ما و شکار ما بودند. ما چه گناهی کردیم که در تقدیرمان کوچ به ایران نوشته  شده؟


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/138066/ای-کاش-آدمی