تجزیه و تحلیل تیم‌ملی ایران در بازی مراکش:
 
فتح در پایان
 

 


تیم تجزیه و تحلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا، سن‌پترزبورگ: ایران نخستین برد آسیایی‌ها را در جام‌جهانی 2018 با سخاوتمندی عزیز بوحدوز، مدافع مراکش، به دست آورد.
تیم‌ملی در روز جمعه با غلبه بر موانع زیاد تیم بااستعداد مراکش را در بازی افتتاحیه خود شکست داد.
 ایران که در ایجاد موقعیت‌های زیاد موفق نبود، با صبر زیاد توانست روی یک ضربه کاشته حساب شده از احسان حاج صفی و پرواز اشتباه عزیز بوحدوز برنده شود.

بازگشت کند اما مطمئن
مردان کارلوس کی‌روش در پانزده دقیقه ابتدایی در تلاش بودند تا از زیر سایه سنگین مراکشی‌ها خارج شوند. آنها با بلاک‌کردن مداوم و چکشی، آتش حملات مراکشی‌ها را خنثی کردند.
رامین رضاییان و احسان حاج صفی، مدافعان کناری ایران با تلاش مداوم بال‌های حریف را که سعی زیادی در نفوذ از کناره‌ها داشتند، خنثی کردند.
در نیم ساعت اول بازی ایران تنها یک ضربه ناقص در برابر 6 ضربه داخل چارچوب نماینده آفریقای شمالی داشت.
ایران به آرامی به بازی برگشت. به ‌طوری که در پایان نیمه ‌اول آنها 9 ضربه به ثمر رساندند که یکی بیشتر از مراکشی‌ها بود؛ اما بازی بدون گل پایان یافت.
اشتباه از نوع سردار
آزمون 23ساله که بزرگترین امید ایران برای گلزنی شناخته می‌شد، یک بازی طاقت‌فرسا انجام داد که بخشی از آن به دلیل عدم‌ تغذیه مناسب از سوی
هم‌تیمی‌هایش بود.
26دقیقه طول کشید تا آزمون نخستین ضربه خود را بزند. ضربه‌ای که از دروازه فاصله زیادی داشت. ضربه وحید امیری هم در اختیار منیر محمدی قرار گرفت.
ناکارآمدی خط حمله تیم کی‌روش از این جهت بسیار برجسته بود که برای نخستین‌بار از‌ سال 1996 تیم ایران یک نیمه از بازی در جام‌جهانی را بدون حتی یک ضربه موثر به دروازه حریف به پایان رساند.
دفاع خطی، 4 نفر
ایران برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها با دفاع چهارنفره خطی به استقبال مراکش رفت و رضاییان و حاج صفی از روبه‌رو‌شدن با مهاجمان جلوتر خودداری کردند و تنها با همتایان خود در دفاع وسط هماهنگ شدند. امید ابراهیمی، در میانه میدان، بیشتر متصل به دفاع بود؛ آن هم در حالی ‌که مسعود شجاعی و کریم انصاری‌فرد هم همین موقعیت را حفظ کرده بودند و گهگاهی به جلو فشار می‌آوردند. این حرکات فشار لازم را برای تحرک مناسب و زیاد آزمون فراهم نمی‌کرد.
امیری و جهانبخش که وظیفه کشاندن بازی به گوشه‌های زمین را به عهده گرفتند -نفوذهای ایران البته بیشتر از سمت راست انجام شد- درمجموع باعث شدند یک دفاع مستحکم با هماهنگی بال‌ها بر سر تیم مراکش فرو بریزد.
نتیجه: ایران، تنها موفق آسیایی
این تاکتیک، در کنار صبر و حوصله بازیکنان و مربی، درنهایت پاسخ داد و ایرانی‌ها که مثل همیشه سخت گل می‌خوردند، این‌بار نه‌ تنها گلی را دریافت نکردند، بلکه با درایت بازی را به پایان رساندند و با فشارهای لحظات آخر، بازیکن حریف را به اشتباه انداختند و تنها سه امتیاز 4 گروه اول از بین تیم‌های آسیایی را کسب کردند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/135546/فتح-در-پایان-