عدد روز
 

 

30 درصد مهارت‌آموزان دانشگاهی‌ها هستند

رضا باجولوند، معاون سازمان فنی‌وحرفه‌ای با اعلام اینکه ۳۰‌درصد از مهارت‌آموزان آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، گفت: در خانواده‌ها همچنان فرهنگ مدرک‌گرایی غالب است. باجولوند با اشاره به سهم بسیار پایین آموزش‌های مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای در سبد خانوار گفت: خانواده‌ها باید بپذیرند اگر فرزندانشان از سنین پایین نسبت به کسب و آموزش مهارت‌های فنی اقدام کنند در سن ورود به بازار کار قطعا ناتوان نیستند و از بیکاری رهایی می‌یابند؛ در حالی که این روزها مدرک‌گرایی بر حرفه ارجحیت دارد. معاون سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در خاتمه اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده ۳۰‌درصد از مهارت‌آموزان آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

2.3 درصد ضریب نفوذ بیمه در ایران

ناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی، با اشاره به رشد اقتصادی و میزان تولید ناخالص داخلی ایران در سال گذشته بیان کرد: با توجه به انتشار رشد اقتصادی و میزان تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۱۳۹۶ و نظر به میزان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه کشور در ‌سال گذشته، مقدار ضریب نفوذ بیمه به ۲.۳‌درصد افزایش یافت. صنعت بیمه در ایران در ۲ دهه گذشته ۴.۵ برابر تولید ناخالص داخلی رشد داشته و نفوذ بیمه به سرعت در حال پیشرفت است؛ بر اساس تصویب مجلس در پایان برنامه ششم نفوذ بیمه به مراتب باید از ۲.۳‌درصد بیشتر شود که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. همتی در خصوص وضع ارتباطی صنعت بیمه ایران با کشورهای خارجی گفت: رشد ۲۰‌درصدی سالانه صنعت بیمه در ایران افق روشنی برای همکاری بین شرکت‌های بیمه ایرانی و خارجی است؛ به گونه‌ای که می‌تواند زمینه خوبی برای همکاری با اروپا باشد.

70 هزار تومان محدوده قیمت اوراق مسکن

پس از یک ماه آرامش و ثبات نسبی قیمت در محدوده ۶۲ تا ۶۶‌هزار تومان، معاملات امروز اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در فرابورس شاهد افزایش قیمت این برگه‌ها و صعود قیمت به کانال ۷۰‌هزار تومانی بود. قیمت اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین‌ماه ۹۶ با نماد «تسه ۹۶۰۱» در حالی ‌که در آخرین روز کاری فرابورس به قیمت ۶۷‌هزار و ۹۱۵ تومان رسیده بود، دیروز به ۷۰‌هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت. اوراق تسهیلات آبان ماه ۹۵ با نماد «تسه ۹۵۰۸» در حالی دیروز در بازار سرمایه با قیمت ۷۰‌هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید که چهارشنبه هفته گذشته ۶۶‌هزار و ۹۰۰ تومان خریدوفروش می‌شد. گران‌ترین اوراق تسهیلات مسکن روز گذشته در فرابورس به فروش رسید؛ اوراق تسهیلات صادره در دی ماه ۹۶ با نماد «تسه ۹۶۱۰» بود که ۷۱‌هزار و ۴۰۰ تومان به خریداران عرضه شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/135517/عدد-روز