گزید‌ه اخبار
 

 

نگران قطع برق تابستانه نیستیم
مهر| محمودرضا حقی‌فام معاون توانیر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم مصرف برق در ایام پیک از ۵۸‌هزار مگاوات تجاوز نکند و براین اساس، می‌توانیم بدون خاموشی نیاز مشترکان را تأمین کنیم. او با اشاره به بارندگی‌های اخیر در کشور، گفت: این بارندگی‌ها نسبت به ‌سال گذشته موجب شده است تا شرایط سدهای کشور در استان‌هایی که شاهد بارندگی بوده‌اند، کمی بهتر شود. این بارندگی‌ها که گرمای هوا را به تأخیر انداخت، موجب شد تا ۴‌میلیون مگاوات ساعت برق در دوماه پیش از منابع نیروگاه‌های برق‌آبی خود مصرف کنیم. به همین ترتیب، ذخایر آبی ما در سدهای نیروگاه‌های برق‌آبی زیاد شد.

شکار پرندگان وحشی ممنوع
مهر|  علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی با بیان این‌که پرونده صادرات اسب ایران به اروپا تقریبا نهایی شده است، از آغاز صادرات مرغ ایران به افغانستان خبر داد. او با بیان این‌که سازمان دامپزشکی با همکاری دیگر نهادها ازجمله سازمان محیط‌زیست موفق شد سویه جدید ویروس آنفلوآنزا را که مشترک بین انسان و پرندگان بود در منطقه بوجاق گیلان کنترل کند، گفت: ما نباید منتظر ماه‌های شهریور و مهر بمانیم تا هشدارهای لازم را در زمینه شیوع آنفلوآنزا صادر کنیم؛ بنابراین از همین امروز اعلام می‌کنیم شکار پرندگان وحشی در کشور ممنوع است.

برجام بهانه‌ مسئولیت‌گریزی شده
فارس| ابراهیم جمیلی عضو هیأت‌مدیره 12 شرکت معدنی و صنعتی با بیان این‌که معطل‌کردن حل مشکلات کشور به تعیین تکلیف برجام بهانه خوبی برای گریز از مسئولیت‌ها شده، عنوان کرد: برای بهبود اوضاع اقتصادی نیاز به افزایش امید و اعتماد به مردم در تمام بخش‌هاست. او افزود: برای فرار از هر ایراد و مشکلی در مدیریت‌ها یا گریز از مسئولیت‌پذیری درحالی همه گرفتاری‌ها به برجام گره زده می‌شود که اغلب آنها ناشی از مشکلات داخلی است و باید خودمان آنها را حل کنیم. جمیلی با تأکید بر لزوم توجه به اولویت‌های داخلی عنوان کرد: درحال حاضر تصمیم‌سازی‌ها یا به درستی انجام نمی‌شود یا در موقع مناسب آن به اجرا گذاشته نمی‌شود.

ارز دارو حذف شد
تسنیم| ناصر ریاحی رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: دارو از دایره گیرندگان ارز یارانه‌ای کنار رفت و براساس تصمیم جدید مسئولان قرار است واردات دارو با دلار ۴‌هزار و ۲۰۰ تومان و یوروی ۵هزار و ۲۰۰ تومان انجام شود. به گفته او، مشکل کنونی واردکنندگان دارو، گذشته از مسأله نرخ ارز، اصلاح قیمت‌هاست. در گذشته دارو با یوروی حداکثر 4هزار و 200 تا 300 تومانی که نرخ مبادله‌ای آن بود، وارد می‌شد. قیمت دارو هم براساس همین نرخ تعیین شد و البته هنوز در همان سطح باقی مانده است.او افزود: شرط بانک مرکزی برای پرداخت یارانه به واردات دارو این بود که قیمت‌ها برای یک‌سال به روال سابق باقی بماند..

واردات سیگار صفر شد
ایلنا| علی‌اصغر رمزی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: واردات سیگار در ۲ماه ابتدای امسال به صفر رسید این درحالی است که در فروردین و اردیبهشت پارسال ۵۰۳‌میلیون نخ سیگار به کشور وارد شده بود. او اضافه کرد: حجم واردات تنباکوی معسل (قلیان) در ۲ماهه ‌سال ۱۳۹۶، ۲‌هزار و ۲۸۸ تن بوده و در ۲ماه ابتدای امسال به ۷۴۹ تن رسیده است.

هیچ پیامکی از بانک مرکزی نفرستادیم
ایلنا| بانک مرکزی اعلام کرد: پیامک‌هایی با مضمون برخورد با معاملات غیرمجاز از سوی این نهاد ارسال نشده و اصولا این‌گونه اقدامات در حیطه وظایف بانک مرکزی نیست. لازم به توضیح است که برخی ادعا کرده‌اند پیامکی از منبع ناشناس با مضمون برخورد با معاملات غیرمجاز ارزی دریافت کرده‌اند. این افراد اعلام کرده‌اند که نیازهای ارزی آنها صرفا برای مراجعه به سفارتخانه‌ها یا تأمین ارز برای سفر بوده است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/134491/گزید‌ه-اخبار