انتظارها برای برگزاری دیدار ترامپ و اون، بالا رفته است
 
تیم آمریکایی در کره‌شمالی
 

 

یک تیم از مقامات آمریکایی روز دوشنبه برای بحث در مورد نشست تاریخی میان کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به کره‌شمالی رفته و همین موضوع، انتظارات را برای برگزاری این دیدار مهم که ترامپ آن را هفته گذشته لغو کرد، افزایش داده است.
به گزارش خبرگزاری الجزیره، ترامپ اواخر روز یکشنبه توییت کرد: «تیم آمریکایی ما وارد کره‌شمالی شده است تا ترتیب نشست میان کیم جونگ اون و من را بدهند.»
ترامپ در توییت دیگری نوشت: «من حقیقتا باور دارم که کره‌شمالی دارای این پتانسیل درخشان است که روزی به یک کشور بزرگ اقتصادی تبدیل شود. کیم جونگ اون هم با من در این موضوع توافق دارد. این امر اتفاق خواهد افتاد!»
وزارت خارجه آمریکا و کره‌جنوبی هر دو اعلام کرده‌اند که مقامات درحال مذاکره در روستای کره‌ای پانمونجوم در منطقه غیرنظامی مرز دو کره هستند.
مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، سانگ کیم دیپلمات آمریکایی و سفیر آمریکا در فیلیپین را به کار گماشته تا رهبری هیأت آمریکایی در پیونگ‌یانگ را برای مذاکرات پیش از اجلاس رهبران دو کشور برعهده بگیرد.
سانگ که اصالتا کره‌ای است، به‌عنوان سفیر آمریکا در سئول فعالیت کرده و عضوی از تیم آمریکاست که در جریان مذاکرات 6‌جانبه با کره‌شمالی بوده است.
روز دوشنبه، خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی همچنین گزارش داده که یکی از مقامات ارشد کره‌شمالی احتمالا در مسیر خود به سنگاپور برای مذاکرات پیش از نشست رهبران وارد پکن شده است.
همچنین گزارش شده که یک تیم از مقامات آمریکایی به رهبری جو‌هاگین، معاون رئیس کارکنان کاخ‌سفید به سنگاپور سفر کرده تا به برنامه‌ریزی نشست 12 ژوئن کمک کند.
مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی جزییاتی را در مورد دیدار شوکه‌کننده و ناگهانی خود با کیم جونگ اون در روز شنبه داده است. او گفته رهبر کره‌شمالی همچنان برای دیدار با ترامپ و «خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره» متعهد است.
روز دوشنبه، خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گزارش داد که مون احتمالا به سنگاپور سفر خواهد کرد تا با کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در حوالی 12 ژوئن دیدار سه‌جانبه‌ای داشته باشد.
یکی از مقامات در دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی بدون ذکر نام گفته است که این دیدار سه‌جانبه به نتایج مذاکرات درحال انجام میان واشینگتن و پیونگ‌یانگ بستگی دارد.
دونالد ترامپ روز پنجشنبه دیدار خود با رهبر کره‌شمالی را کنسل کرد و تنها یک روز بعد از آن نظرش عوض شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/134469/تیم-آمریکایی-در-کره‌شمالی