میز خبر
 

 

معاون اول رئیس‌جمهوری: مردم مناطق نفت‌خیز انتظار دارند برای آنها هم کاری انجام شود
پاد| جلسه شورای اقتصاد ظهر دیروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد. اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به درخواست وزارت نفت مبنی بر افزایش تولید نفت از میادین درحال بهره‌برداری گفت: طرح افزایش تولید نفت طرحی پراهمیت است ضمن آن‌که مردم در مناطق نفت‌خیز کشور انتظار دارند که در کنار اجرای طرح‌ها برای آنها اشتغالزایی و برنامه‌هایی در جهت توسعه اجرا شود. معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: طرح افزایش تولید نفت از میادین درحال بهره‌برداری کشور علاوه بر این‌که از ضرورت‌های اصلی کشور است، می‌تواند با اشتغالزایی قابل توجهی در مناطق نفت‌خیز برای مردم این مناطق نیز همراه باشد. وی همچنین با اشاره به درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اصلاح یکی از مصوبات شورای اقتصاد به منظور مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی به بازپرداخت تسهیلات دریافتی جهت اجرای طرح‌های انتفاعی، از سازمان برنامه و بودجه کشور خواست بازپرداخت این تسهیلات را پیگیری کند و بدهی دستگاه‌های مختلف را احصا و در قالب گزارشی ارایه دهد. در این جلسه که وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر توسعه و بهسازی بیمارستان دکتر شریعتی مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارایه توضیحات، با آن موافقت شد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خبر داد: مصوبه تعیین مکان‌های خاص برای تجمعات به تصویب دولت رسید
ایسنا| مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: مصوبه تعیین مکان‌های خاص برای برگزاری تجمعات قانونی در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای کشور به تصویب هیأت دولت رسیده است. بهرام سرمست در نشست خبری دیروز خود اظهار کرد: در تهیه این مصوبه تلاش شد که مکان‌هایی برای اعتراض مردم فراهم شود تا هم این اعتراضات شنیده شود و هم امنیت آنها تأمین شود و هم مزاحم کسب‌وکار مردم نباشد. وی با اشاره به این‌که در این مصوبه بوستان‌ها، اماکن ورزشی و میادین برای برگزاری تجمع در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این مصوبه به تصویب هیأت دولت رسیده ولی هنوز ابلاغ آن نهایی نشده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: قانون مبارزه با پولشویی در شفاف‌سازی و مبارزه با فساد اقتصادی موثر است
ایلنا| معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: قانون مبارزه با پولشویی در شفاف‌سازی، مبارزه با فساد اقتصادی و مسائل حقوقی و بین‌المللی کشورمان بسیار مفید و موثر است. حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، درباره تأثیر قانون مبارزه با پولشویی بر وضع اقتصادی کشورمان، گفت: قانون مبارزه با پولشویی یکی از نیازهای داخلی کشور است و قبلا هم این قانون را داشتیم. وی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، ادامه داد: قضات دادگستری که عمدتا مجریان این قانون هستند در برخی موارد برخورد با مجرمان با خلأهای قانونی مواجه هستند، بنابراین لازم بود این قانون اصلاح شود. معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: قانون مبارزه با پولشویی در شفاف‌سازی، مبارزه با فساد اقتصادی و مسائل حقوقی و بین‌المللی کشورمان بسیار مفید و موثر است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: امکان طرح دعوا برای خسارت‌دیدگان از اقدامات دولت آمریکا وجود دارد
خانه ملت| معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: خسارت‌دیدگان از اعمال و اقدامات دولت آمریکا در دادگاه‌های ایران طرح دعوا کنند. لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری درباره شکایاتی که علیه جمهوری اسلامی ایران در دادگاه‌های آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در آمریکا قانونی مصوب شده که امکان طرح دعوا علیه دولت ایران را می‌دهد که البته از نظر اصول حقوق بین‌الملل به‌ویژه اصل مصونیت قضائی دولت این کار صحیح و مطابق قاعده نیست. جنیدی ادامه داد: به‌هرحال براساس قوانین داخلی فعلی ایالات متحده آمریکا، دادگاه‌های آمریکا صلاحیت دارند تا درخصوص ایران و برخی کشورهای دیگر، به شکایات کسانی که مدعی هستند از اعمال دولت ایران خسارت و زیان دیده‌اند، رسیدگی کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/134451/میز-خبر