پارلمان
 

 

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد: توضیحات وزیر اطلاعات درباره ساماندهی بازار ارز
ایسنا| نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیدار اعضای این کمیسیون با وزیر اطلاعات گفت که در این جلسه وزیر اطلاعات به ارایه گزارشی از وضع بازار ارز و اقدامات دولت برای ساماندهی بازار ارز پرداخت. کمال دهقانی اظهار کرد: شب گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همراه تعداد دیگری از نمایندگان میهمان وزیر اطلاعات بودند. وی افزود: این جلسه حول محور موضوع ساماندهی بازار ارز و موضوعات داخلی کشور بود که وزیر گزارشی از وضع بازار ارز و اقدامات دولت در حوزه ساماندهی بازار ارز دادند، اقداماتی که تأثیر مثبت داشتند و موفقیت‌آمیز بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: از موضوع دو تابعیتی‌ها استفاده ابزاری می‌شود
ایلنا| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افرادی سعی می‌کنند با استفاده از موضوع دو تابعیتی‌ها به دولت و تیم دیپلماسی یا وزیر خارجه ضربه بزنند. در موارد متعدد شاهد بودیم اگر حتی گاهی ادعاها دلالت بر صداقت هم داشته باشند، اما به این علت که بارها از این موضوعات استفاده ابزاری برای ضربه به دولت شده است، مردم آنها را باور نخواهند کرد. علیرضا رحیمی درخصوص بحث دو تابعیتی‌ها و افرادی که با استفاده از آن درصدد انتقاد از دولت هستند، گفت: موضوع دو تابعیتی‌ها، جاسوسی و نفوذ موضوعات مهمی هستند، اما این‌که از آنها استفاده ابزاری شود یا سلیقه‌ای به کار گرفته شوند و صرفا برای ضربه به جریانی خاص باشند، اوج غفلت و بی‌انصافی است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که افرادی سعی می‌کنند با استفاده از این موضوعات به دولت و تیم دیپلماسی یا وزیر خارجه ضربه بزنند، تصریح کرد: در موارد متعدد شاهد بودیم اگر حتی گاهی ادعاها دلالت بر صداقت هم داشته باشد، اما به این علت که بارها از این موضوعات استفاده ابزاری برای ضربه به دولت شده است، مردم هم آنها را باور نخواهند کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: نامه به رئیس‌جمهوری برای همکاری بیشتر دستگاه‌های دولتی با پیام‌رسان‌های داخلی
ایلنا| عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه دیروز تاکید بر این بود که دستگاه‌های دولتی همکاری بیشتری با پیام‌رسان‌های داخلی داشته باشند و پیام‌رسان‌های داخلی مورد حمایت وزارت ارتباطات قرار بگیرند. رمضانعلی سبحانی‌فر درباره نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی، صنایع و معادن و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر ارتباطات توضیح داد: در نشست دیروز کمیسیون‌ها نیازها و مطالبات مردم درخصوص پیام‌رسان‌ها مورد بررسی و همچنین میزان امنیت پیام‌رسان‌های داخلی هم مورد نقد و بررسی قرار گرفت و مدیران پیام‌رسان‌های داخلی مشکلات خود را بیان کردند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه دیروز تاکید بر این بود که دستگاه‌های دولتی همکاری بیشتری با پیام‌رسان‌های داخلی داشته باشند و پیام‌رسان‌های داخلی مورد حمایت وزارت ارتباطات قرار بگیرند.

عضو کمیسیون قضائی مجلس: دو تابعیتی بودن نباید مانع تصدی پست باشد
خانه ملت| عضو کمیسیون قضائی مجلس، با تاکید بر اینکه دو تابعیتی نباید مانع تصدی پست و مقامی شود، گفت: همه دوتابعیتی‌ها جاسوس نیستند لذا باید از ظرفیت دوتابعیتی‌ها بهره‌مند شد. محمدجواد فتحی در خصوص دوتابعیتی‌ها، گفت: دو تابعیتی نباید مانع تصدی پست و مقامی باشد، در دنیای پیشرفته امروز از فرصت‌های دوتابعیتی‌ها به نفع منافع کشورها استفاده می‌شود، دوتابعیتی‌ها دارای عرق ملی بوده و باید حس وطن‌پرستی و حب وطن را در این افراد تقویت کرد.  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هرچند برخی اذعان دارند که دوتابعیتی‌ها جاسوس هستند اما بهتر است مطالعه موردی درباره جاسوسانی که در طول 40 سال گذشته دستگیر و بازداشت شدند، انجام شود و تعداد دوتابعیتی های جاسوسان اعلام شود. مقابله با جاسوسی به این معنا نیست که خود را از ظرفیت، نیروی فکر و دارایی‎های افراد دوتابعیتی که حب وطن دارند، محروم کرد. وی افزود: در هیچ کشوری با دوتابعیتی‌ها چنین برخورد نمی‌‍‌شود، در تمام کشورهای پیشرفته دنیا برای ورود سرمایه خارجی و یا تخصص اتباع خارجه هزینه پرداخت می‌شود تا از تخصص و سرمایه آنها استفاده شود،  حال اگر یک دو تابعیتی این سرمایه یا تخصص را داشته باشد چرا ما باید کشور را از این تخصص و سرمایه محروم سازیم. همانطور که در حوزه ورزش از افراد دارای تابعیت‌های مضاعف برای تقویت تیم ملی استفاده می‌شود و ایرادی ندارد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/134450/پارلمان