اجرای طرح محله ایمن در مناطق بافت قدیمی یزد
 

 

شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر یزد به همراه مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان با شهردار شهر جهانی یزد دیدار و گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گزارشی از فعالیت‌های هلال‌احمر استان ارایه کرد. دکتر حرازی زاده در ادامه بیان کرد: با توجه به نیروهای داوطلب، هلال‌احمر می‌تواند در کنار شهرداری کارهای مفیدی را برای مردم استان انجام دهد و تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها و اقدامات هلال‌احمر را برای مردم معرفی کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اعلام جهانی شدن بافت تاریخی، از آمادگی این نهاد برای انجام خدمات امدادونجات در بافت تاریخی خبر داد و افزود: این طرح می‌تواند در قالب طرح «محله ایمن» در تمام محله‌های بافت تاریخی اجرا شود. وی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ می‌توان در کنار توجه به آموزش‌ به ساکنان بافت تاریخی، به تأمین تجهیزات امدادونجات مورد نیاز براساس شرایط بافت تاریخی اقدام کرد. این طرح شامل همه محله‌های بافت تاریخی است؛ چرا که تمام محله‌های بافت تاریخی دارای شرایط ویژه هستند. حرازی زاده بیان کرد: با هماهنگی شهرداری و فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط باید توجه خاصی به بافت قدیم شهر داشت تا این مبحث پر رنگ‌تر دیده شود.
در ادامه پس از گفت‌وگو و تبادل‌نظر دکتر مهدی جمالی‌نژاد شهردار شهر جهانی یزد قول مساعدت و همکاری داد و اظهار امیدواری کرد که همکاری شهرداری و جمعیت هلال‌احمر به خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان منتهی شود. دکتر جمالی نژاد گفت: یکی از مسائل درباره بافت تاریخی امدادونجات است که اهمیت این موضوع فقط شامل این منطقه نیست، بلکه به همه نقاط شهر و شهرهای استان مربوط است. از این‌رو تعاملات و مواردی که می‌توان به صورت مشترک با هلال‌احمر فعالیت کرد را باید بررسی کرد و مورد نظر قرار داد. شهردار شهر جهانی یزد با اعلام این‌که شهرداری آمادگی دارد تا در زمینه‌های مربوطه همکاری و تعاملات لازم را با این جمعیت داشته باشد، گفت: امید است که با هماهنگی هر چه بیشتر و همچنین مساعدت مسئولان ذيربط، شاهد کمترین میزان تلفات و مشکلات در قبال حوادث رخ داده در شهر یزد باشیم.
دستگاه‌های امدادی برای مقابله با بحران کم‌آبی آماده می‌شوند
همچنین نخستین نشست کارگروه تخصصی امدادونجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان یزد با موضوع برنامه‌ریزی برای آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت مقابله با بحران کم آبی با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان، مدیرکل مدیریت بحران و اعضای این کارگروه تشکیل شد.
دکتر محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان در این نشست که در سالن جلسات جمعیت هلال‌احمر یزد برگزار شد، به طرح‌های آموزشی خادم و دادرس اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعات برای مدیریت بحران، آموزش عموم مردم است که در این زمینه دو طرح دادرس و خادم در سطح استان برگزار می‌شود.
حرازی زاده اظهار کرد: نام هلال‌احمر با حادثه در اذهان عمومی همراه است اما مراحل فعالیت هلال‌احمر شامل 4 بخش پیش‌بینی، آمادگی، مقابله و بازتوانی است که باید در تمامی مراحل آمادگی لازم را کسب کنیم.
وی بر برگزاری مداوم نشست‌های کارگروه تخصصی امدادونجات تأکید کرد. مدیرکل مدیریت بحران هم در این نشست با اشاره به وضع بحرانی منابع آبی استان بر استفاده بهینه و رعایت اصول صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت تأکید کرد.
هادی ‌هادی‌نسب به نشست‌های هفتگی کارگروه تخصصی مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: با توجه به سطح پایین آب سدها و کاهش نزولات جوی با مشکل کم آبی روبه‌رو هستیم که باید برنامه‌ریزی لازم در این خصوص صورت پذیرد.
مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به ماموریت آموزش همگانی کارگروه گفت: مردم باید در زمینه کم‌آبی آگاه و آماده شوند تا بتوان از این وضع بحرانی عبور کرد. وی از دستگاه‌های عضو کارگروه خواست تا موضوع مصرف بهینه آب و خشکسالی را سرلوحه دوره‌های آموزشی خود قرار دهند.
برنامه‌ریزی برای اجرای مانور‌های بین دستگاهی جهت ارتقای آمادگی، تشکیل زیرکارگروه تخصصی اطلاع‌رسانی و آموزش مصرف آب، تعامل دستگاه‌های اطلاع‌رسانی برای فرهنگ‌سازی کاهش مصرف آب و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های عمومی برای آموزش مباحث امدادونجات از مهمترین مصوبات نخستین نشست این کارگروه بود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/134430/اجرای-طرح-محله-ایمن در-مناطق-بافت-قدیمی-یزد