به همت خیرین داوطلب هلال‌احمر انجام می‌شود
 
برپایی سفره‌های مهربانی افطار در شهرها و روستاهای کشور
 

 

شهروند| سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: همزمان با شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با استفاده از کمک‌های خیرین داوطلب جمعیت هلال‌احمر در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور، سفره‌های مهربانی گسترده می‌شود.
مهندس حبیب درگاهی با بیان این‌که این سفره‌ها در قالب برنامه ملی همای رحمت گسترده می‌شود، افزود: این طرح به منظور ترویج فرهنگ افطاری ساده و احسان و با استفاده از کمک‌های مردمی و ظرفیت خیرین داوطلب محلی برای میزبانی از روزه‌داران نیازمند اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: این سفره‌های افطاری ساده در تمام روزهای ماه مبارک رمضان گسترده می‌شود، اما در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر بر تعداد آنها افزوده می‌شود.
سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که 15‌سال است سفره‌های مهربانی در خانه‌های داوطلبی هلال و شعب جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک نماد برای سنت‌های اسلامی و فراگیر رواج یافته است، اظهار کرد: این سفره‌های ساده، سرشار از نیت‌های خالص خیرین داوطلب، به دور از خودنمایی، اسراف و تجمل‌گرایی است و نیازمندان از این سفره‌های توأم با برادری و سخاوت بهره‌مند می‌شوند.
درگاهی اضافه کرد: این سفره‌های مهربانی علاوه بر احسان به نیازمندان، جمعی از مومنین را دور یکدیگر جمع می‌کند و با یکدیگر انس می‌دهد و زمینه‌ حل بسیاری از مشکلات در همین جمع‌های ساده فراهم می‌شود. این حرکت می‌تواند منشأ خیر شود و خداوند متعال جمع‌های ایمانی را دوست دارد و به آن برکت می‌دهد.
توزیع یک‌هزار و 200 سبدغذایی میان نیازمندان اصفهان
سرپرست معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان نیز اجرای طرح ملی همای رحمت توسط جمعیت هلال‌احمر استان در دهه نخست ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.
علی محمد‌هاشمی با اشاره به این‌که امسال نیز همچون سنوات گذشته با تأسی از سیره و رفتار مولای متقیان حضرت علی(ع) و به همت و مشارکت داوطلبان و خیرین جمعیت استان، طرح همای رحمت در کلیه شعب درحال برگزاری است، گفت: تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 سبدغذایی بین خانواده‌های محروم و نیازمندان جامعه و خانواده‌های زندانیان و بیماران توزیع شده است.
وی با تأکید بر این‌که حمایت از کرامت انسان‌ها به‌عنوان شعارمحوری طرح ملی همای رحمت درنظر گرفته شده است، افزود: در این طرح خداپسندانه علاوه بر تحت ‌پوشش قراردادن خانواده‌های محروم و نیازمندان جامعه و خانواده‌های زندانیان و بیماران، این جمعیت به همت والای خیرین و داوطلبان اقدام به برپایی سفره‌های افطاری در روستاها و مناطق محروم خواهد کرد. هاشمی در ادامه گفت: سبدهای غذایی توزیع‌شده شامل برنج، روغن، مرغ، حبوبات، خرما، گوشت، پنیر، کنسروجات، قند، شکر، ماکارونی، چای و مواد بهداشتی و شوینده است.
سرپرست معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در پایان از مردم سخاوتمند و نیکوکار و داوطلبان و خیرین استان خواست تا با مراجعه به شعب جمعیت هلال‌احمر در سراسر استان و خانه‌های داوطلبی شعب، کمک‌های خود شامل مواد غذایی را برای بسته‌بندی مناسب تحویل داوطلبان دهند تا پس از بسته‌بندی با حفظ کرامت انسانی نیازمندان در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.
3‌هزار خانواده نیازمند قمی بن کارت دریافت می‌کنند
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قم نیز گفت: سه‌هزار خانواده نیازمند استان در قالب پانزدهمین مرحله اجرای طرح همای رحمت، بن‌کارت دریافت می‌کنند.
امیرحسین علیمردانی اظهار داشت: سه‌میلیارد و 600‌میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح همای رحمت در نظر گرفته شده است تا به هر خانواده به صورت میانگین، بن کارت به ارزش یک‌میلیون تا یک‌میلیون و 200‌هزار ریال اختصاص یابد.
وی افزود: این طرح با کمک مجموعه خیران استان قم ازجمله موسسه‌های خیریه، اتحادیه‌ها و اصناف درحال اجراست که تعدادی از خانواده‌ها این بن کارت‌ها را دریافت کرده‌اند و بقیه خانواده‌ها نیز تا پایان ماه مبارک رمضان بن کارت‌های خود را دریافت می‌کنند.
وی گفت: هدف از اجرای این طرح، ترویج فرهنگ انفاق، ایثار و سنت‌های حسنه اسلامی با حفظ کرامت انسانی به نیازمندان و ایجاد فضایی مناسب برای تعامل نیکوکاران و هدایت کمک‌‌های مردمی است.
علیمردانی در ادامه گفت: هرشب در مساجد محله‌های نقاط مختلف شهر قم با کمک از توان خیران محلی، افطاری توزیع می‌شود که توزیع بیش از 50‌هزار پرس غذا پیش‌بینی شده است. وی از خیران خواست تا در اجرای برنامه‌های مختلف در ماه مبارک رمضان برای کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند سهیم باشند و کمک‌های نقدی را به شماره حساب 4978644020 نزد بانک ملت به شناسه 350008052114 واریز یا برای اهدای کمک‌های غیرنقدی به جمعیت هلال‌احمر قم واقع در خیابان ساحلی مراجعه کنند.
وی همچنین گفت: تعدادی صندوق و پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در محل نماز جمعه و اطراف مصلای قدس در نظر گرفته شده است تا همه مردم بتوانند در این امر خداپسندانه شرکت کنند.
۱۶۰۰ بسته غذایی درقالب طرح همای رحمت بین نیازمندان اهر توزیع می‌شود
رئیس جمعیت هلال‌احمر اهر نیز گفت: در طرح همای رحمت ۱۶۰۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته ۹۰۰‌هزار ریال با کمک خیرین و موسسات خیریه و کمیته امداد تهیه و بین نیازمندان اهر توزیع می‌شود.
فیض‌الله محمدیان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح همای رحمت با پیروی از سیره انبیا و امامان به‌ویژه حضرت علی(ع) که در ماه رمضان غذای نیازمندان و یتیمان را بر دوش خود حمل کرده و خانه به خانه توزیع می‌کرد، الهام گرفته شده است.
وی با بیان این‌که طرح همای ‌رحمت امسال به‌عنوان هجدهمین‌سال در کشورمان توسط جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود، گفت: این طرح در شهرستان اهر نیز مانند سال‌های گذشته اجرا شده و ادامه می‌یابد. ما ‌سال قبل با کمک خیرین و دستگاه‌های حمایتی شامل کمیته امداد، بهزیستی و خیرینی که عضو داوطلبان هلال‌احمر هستند، ۱۵۰۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته ۸۰۰‌هزار ریال تهیه و بین نیازمندان توزیع کردیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر با ذکر این‌که امسال نیز این طرح در سطح شهرستان ادامه می‌یابد، عنوان کرد: امسال نیز در نظر داریم در طرح همای رحمت ۱۶۰۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته ۹۰۰‌هزار ریال با کمک خیرین و موسسات خیریه و کمیته امداد تهیه و بین نیازمندان توزیع کنیم.
محمدیان زمان توزیع بسته‌های غذایی طرح همای رحمت را قبل از شب‌های احیا عنوان کرد و گفت: ‌سال قبل نیز رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر کشور در شهرستان اهر حاضر شده و از اجرای گسترده طرح همای رحمت تمجید کرد. بسته‌های غذایی طرح همای رحمت توسط مساجد حاشیه شهر که به‌عنوان خانه داوطلبان هلال‌احمر نامیده می‌شوند، بین نیازمندانی که تحت ‌پوشش کمیته امداد، هلال‌احمر و موسسات خیریه نیستند، شبانه توزیع می‌شود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/134428/برپایی-سفره‌های-مهربانی-افطار-در-شهرها-و-روستاهای-کشور