روی خط خبر
 

 

آشنا، توهین به مجلس را تکذیب کرد
حسام‌الدین آشنا با تأکید بر جایگاه والای نهاد مجلس در نظام جمهوری اسلامی از این اقدام انتقاد کرد.
به گزارش ایرنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری افزود: کشور در این مقطع حساس تاریخی نیازمند وحدت و وفاق ملی است و متاسفانه برخی رسانه‌ها بدون رعایت اخلاق حرفه‌ای با انتشار این‌گونه مطالب کذب در آستانه جلسه مجلس برای بررسی صلاحیت فرد پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، قصد حاشیه‌سازی و تفرقه‌افکنی دارند. سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری مطالب برخی سایت‌ها و محتوای برخی پیامک‌ها را که به بهانه مصاحبه 17 آبان ماه 93 وی با یک خبرگزاری پیامکی در سطح وسیعی منتشر شده است را  تکذیب کرد.

سیدمحمد خاتمی: امیدوارم سختگیری‌ها و تنگ‌نظری‌ها در مورد صلاحیت‌ها کاهش یابد
رئیس بنیاد باران در دیدار اعضای شورای مرکزی فرهنگیان گفت: مهم‌ترین بداخلاقی این است که انسان تحقیر شود. اصلاح‌طلبان وفادار به دین، حق و حرمت مردم برای دنیا حرف دارند. سیاسی‌کردن حجاب سبب می‌شود که بروز و ظهور بدحجابی به‌عنوان یک اعتراض سیاسی مطرح شود.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد خاتمی، همچنین موضوع مهم را برگزاری یک انتخابات سالم، خوب و پررونق دانست و افزود: سختگیری‌ها و تنگ‌نظری‌ها در مورد صلاحیت‌ها کاهش یابد و به‌رغم جو تبلیغاتی نادرستی که این سال‌ها به‌صورت یکطرفه حاکم بوده، زمینه حضور پرشور ملت فراهم شود.
وی بیان کرد: اصلاحات اگر حرفی دارد برای این‌است که همین نظام تقویت شود و اگر خدای‌ناکرده انحرافی هست، اصلاح شود. دیگرانی می‌خواهند این نظام برافتد ما می‌گوییم این نظام باید باشد و البته باید اصلاحات لازم را بپذیرید وگرنه بسیاری از مسائلی که گفته می‌شود این عین نظام است، خودش ضربه به نظام می‌زند.
خاتمی با بیان این‌که ما به قدرت هم نگاه داریم اما نه این‌که برای ما قدرت اصل باشد، افزود: حتی به این صورت نگاه می‌کنیم که قدرت به گونه‌ای باشد که حق حرمت مردم را نگاه دارد و ما هم به‌عنوان بخشی از خادمان ملت بتوانیم با امنیت و آزادی بیشتر کارمان را کنیم نه این‌که به محض این‌که خواستیم روزنامه منتشر کنیم و نشست و انجمنی داشته باشیم، هیاهو شود و بعضی از جریانات کج‌فکر و تندرو بخواهند اینها را به‌هم بزنند. ما قدرتی می‌خواهیم که از حقی که قانون و شرع به ما دادند، استفاده کنیم و با مردم صحبت کنیم.
وی ادامه داد: البته در کنار آن، مسأله سیاست مطرح است یعنی کسی حق ندارد که شما را از شرکت در سرنوشت اجتماعی خودتان محروم کند و شما هم حق دارید، بگویید و تلاش کنید که زمینه‌ای فراهم‌ آید تا این حق را اعمال کنید و وقتی که اعمال کردید این حق شما محفوظ شود و از آن حفاظت و حراست شود. حکومت باید از حق و رأی مردم حراست کند.
وی اظهار امیدواری کرد که بخش‌های فرهنگی با توجه به رواج بداخلاقی و خشونت در جامعه در این زمینه‌ها فعال‌تر شود. امروز فاجعه ننگین و دردآور نظیر اسیدپاشی که اصلا به انگیزه‌های آن کاری ندارم، گسترش پیدا کرده و زنگ خطری برای همگان است و باید به‌عنوان یک مسأله مهم با آن برخورد شود.
وی با بیان این‌که اصلاح‌طلبان وفادار به دین، حق و حرمت مردم برای دنیا حرف دارند افزود: در داخل نیز باید همه بزرگان و دلسوزان را قانع کنیم که این دیدگاه و بینش است که در زمان ما می‌تواند اسلام را تقویت کند و مانع خشونت‌های وسیع شود، می‌تواند هزینه‌های حاصل از خشونت را برای جامعه و منطقه ما کاهش دهد.
وی اظهار امیدواری کرد که دولت در مذاکرات هسته‌ای موفق باشد و بتواند هم حق مردم را استیفا کند و هم بسیاری از فشارها را بردارد و به توافقی مطلوب برسد و نیز تهدیدها کمتر و به فرصت تبدیل شوند.

وزیر دادگستری: برای ما مهم است معلوم شود چه‌کاره هستیم
وزیر دادگستری تأکید کرد: مجلس خود را ناظر بر کل نظام می‌داند و تقاضای یک نظارت عام را دارد که در این حالت باید قوه قضائیه، به استثنای بخش قضایی مورد پاسخگویی قرار گیرد. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی با بیان این‌که در همه جای دنیا بحث استقلال قاضی، حرمت قاضی و جایگاه خاص آن کاملا محفوظ است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم این جایگاه مخدوش نشود و من به جد معتقد هستم اقتدار تشکیلات قضایی باید حفظ شود. پورمحمدی با تأکید بر این‌که وزارت دادگستری در این وضع به دنبال تعیین تکلیف است، تصریح کرد: ما به مجلس پاسخگو هستیم. لذا برای ما مهم این است جایگاه ما روشن شود و معلوم شود چه‌کاره هستیم زیرا وزارت دادگستری، وزارتخانه‌ای ممتاز است که با همه قوا ارتباط دارد. وی افزود: در دولت و قوه قضائیه یک کرسی داریم و در مجلس نیز یک جایگاه تثبیت‌شده داریم که این جایگاه نباید خالی و بی‌فایده بماند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/13385/روی-خط-خبر