نماینده خوی در مجلس:
 
مجلس با احترام به افکار دانشگاهیان به وزیر پیشنهادی رأی بدهد
 

 

مؤید حسینی صدر، نماینده خوی و چایپاره در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به نظر منفی مجلس به وزیر علوم پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهوری سعه صدر و احترام مجلس به افکار دانشگاهیان در رأی دادن به وزیر پیشنهادی را خواستار شد.
آقای صدر، فضای کلی مجلس را نسب به آقای دانش آشتیانی، چه طور ارزیابی می‌کنید؟
فکر می‌کنم که نمایندگان مجلس، به آقای دانش‌آشتیانی هم رأی اعتماد ندهند. اگر هم احتمالا ایشان از مجلس رأی اعتماد بگیرد، رأی ضعیفی خواهد بود.
فکر می‌کنید دلیل اصلی مخالفان آقای آشتیانی برای عدم رأی اعتماد به او چیست؟
برخی برای رأی اعتماد ندادن، بیشتر به ماجرای فتنه 88 تأکید می‌کنند. در صورتی که پرداختن به ماجرای فتنه و نبش قبر یک اتفاق تلخ، تنها باعث تشدید اختلاف سلیقه‌ها خواهد داشت. بنابراین انتظار داریم که مجلس با سعه صدر و با احترام قائل شدن به افکار دانشگاهیان به وزیر پیشنهادی دولت رأی دهد.
پیامدهای این برخورد مجلس را با گزینه‌های معرفی وزارت علوم چطور می‌بینید و این‌که عدم رأی اعتماد دوباره چه پیامدهای احتمالی را در پی خواهد داشت؟
واقعیت این است که جامعه دانشگاهی و صاحبان اصلی دانشگاه از عزل آقای فرجی دانا به شدت ناراحتند. حتی عزل ایشان را نوعی دخالت مجلس در امور وزارت علوم و دانشگاه‌ها می‌بینند. از طرفی عدم رأی دادن به آقای نیلی هم بازتاب خوبی نداشت. عدم‌رأی اعتماد به این گزینه رئیس‌جمهوری هم قطعا پیام خوبی نخواهد داشت و به نظر من بهتر است که نمایندگان محترم به پیامی که مردم و دانشگاهیان در انتخابات‌سال 92 با انتخاب یک رئیس‌جمهوری معتبر و وعده‌هایی که درباره دانشگاه داد، توجه کنند. وعده‌هایی که رئیس‌جمهوری داد و مردم به آن رأی دادند ایجاب می‌کند که اشخاصی مثل فرجی دانا در رأس امور دانشگاهی باشند تا فاصله بین جامعه دانشگاهی و مسئولان از بین برود. بنابراین من از همکارم می‌خوام که به وزیر رأی دهند و به جای پرداختن به مسائل غیرعلمی و حاشیه‌ای برنامه‌های وزیر پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار دهند و توانمندی‌هایی که این مرد در عرصه اجرا چه در وزارت علوم و چه در جنگ و چه در سازماندهی داشته را ارزیابی کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/13383/مجلس-با-احترام-به-افکار-دانشگاهیان-به-وزیر-پیشنهادی-رأی-بدهد