انتخاب سرپرست جدید فدراسیون بسکتبال
 
خداحافظی با مشحون بعد از 13 سال؟
 

 

شهروند| محمود مشحون که از‌ سال 1380 برای چندمین بار ریاست فدراسیون بسکتبال را در دست گرفته بود، این بار توانست 13‌سال هدایت این رشته را برعهده داشته باشد و نسبتا کارنامه قابل قبولی نیز از خود به جای بگذارد. نایب قهرمانی در بازی‌های آسیایی پایان بخش اقدامات رئیس سالخورده فدراسیون بسکتبال بود که برای اولین‌بار در ‌سال 1368 بازنشسته شده بود و با مجوز دولت به کارش ادامه می‌داد اما این بار به نظر می‌رسد به پایان خط رسیده است و حامی‌ای در وزارت ورزش و جامعه بسکتبال ندارد.
محمود مشحون که دوره 4ساله‌اش چندماهی است به اتمام رسیده، دیروز از سمت خود برکنار شد و با حکم وزیر ورزش رمضانعالی دولو به‌عنوان سرپرست فدراسیون بسکتبال منصوب شد. دولو تا زمان برگزاری انتخابات سرپرستی فدراسیون را برعهده دارد و خودش هم نمی‌تواند در این انتخابات کاندیدا شود.
رئیس سابق فدراسیون بعد از برکناری‌اش به «شهروند» می‌گوید: «من تا دیروز در فدراسیون حضور داشتم و تمام وظایفم را تا آخرین لحظه انجام دادم. حالا هم یک هفته از زمان ثبت‌نام کاندیداها برای انتخابات باقی مانده و مشخص نیست که ثبت‌نام کنم یا خیر. من با هیچ‌کس خداحافظی نکردم زیرا ممکن است برگردم اما باید دید که در این یک هفته چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.»
وی همچنین می‌افزاید: «با مسئولان وزارت ورزش صحبتی نداشتم اما در یک هفته آینده باید نظرات برخی از مسئولان را بدانم و بعد دراین‌باره تصمیم بگیرم.»
این صحبت‌های مشحون درحالی انجام می‌شود که به نظر نمی‌رسد دولت این بار به او مجوزی بدهد تا به‌عنوان یک بازنشسته در انتخابات شرکت کند، همچنین جامعه بسکتبال نیز استقبالی از حضور دوباره وی نخواهند کرد.
حسن میرزاآقابیک، ارسلان جمشیدی و امیر ایلیاوی 3 نفری هستند که تا دیروز برای حضور در انتخابات این فدراسیون ثبت‌نام کردند و باید دید که دیگر چه نفراتی در روزهای آینده وارد این رقابت می‌شوند. البته هنوز زمان انتخابات فدراسیون مشخص نیست و وضع تیم‌های ملی نیز مبهم مانده است. بهتر است که وزارت ورزش برای ضربه نخوردن این رشته پرطرفدار هرچه زودتر تکلیفش را مشخص کند تا رئیس جدید بتواند با فراغ بال به انتخاب سرمربی تیم‌ملی فکر کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/13359/خداحافظی-با-مشحون -بعد-از-13-سال؟