بازار جهانی
 

 

به‌روزرسانی پیش‌نمایش ویندوز ۱۰
در حالی‌ که مایکروسافت هنوز زمان دقیق عرضه ویندوز ۱۰ را اعلام نکرده، با عرضه نسخه به‌روز شده آزمایشی آن در تلاش برای جلب‌نظر کاربران است. این اولین به‌روزرسانی عمده ویندوز 10 پس از 3هفته است، البته تا به‌حال سابقه نداشته که مایکروسافت به این سرعت نسخه‌های آزمایشی سیستم‌عامل ویندوز را به‌روز کرده و امکانات تازه‌ای را به آن بیفزاید. همگام‌سازی اطلاعات قابل ذخیره  روی سرویس کلود وان درایو از طریق ویندوز 10 از جمله قابلیت‌هایی است که موردتوجه علاقه‌مندان قرار گرفته است. منابع مطلع می‌گویند این ویندوز احتمالا در اواسط‌ سال 2015 عرضه می‌شود.

به‌روزرسانی برنامه همراه جست‌وجوی گوگل برای اندروید5
گوگل روز گذشته برنامه جست‌وجوی خود برای استفاده در سیستم‌عامل اندروید5 را به‌روز کرد تا کاربران به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند. علاوه بر ارتقای رابط کاربری، افزایش تنوع رنگ‌ها و... این برنامه به‌گونه‌ای طراحی شده که قابلیت درک و اجرای فرامین صوتی را داشته باشد، البته این قابلیت تنها روی گوشی‌های Nexus 6، Nexus 9 و Galaxy Note 4 قابل فعال شدن است. این نوع جست‌وجوی صوتی برای یافتن سریع اطلاعات روی نقشه گوگل هم مناسب است.

مشاهده آنلاین تلویزیون از طریق کنسول‌های بازی
علاقه‌مندان به مشاهده آنلاین برنامه‌های تلویزیونی می‌توانند از این پس از کنسول‌های بازی Playstation و خدمات کلود عرضه شده از طریق آن استفاده کنند. خدمات یادشده Playstation Vue نام دارد و کاربران کنسول‌های بازی Playstation 3 و Playstation 4 می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. قرار است از این طریق در گام اول مشاهده برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی سی‌بی‌اس، Viacom، Scripps Networks Interactive، NBCUniversal, 21st Century Fox و Discovery امکان‌پذیر شود. در حال حاضر تعداد محدودی از کاربران می‌توانند به‌طور آزمایشی و با دعوت قبلی از خدمات یادشده بهره‌مند شوند و بدون پرداخت هیچ‌هزینه‌ای شبکه‌های یادشده را  روی کنسول‌های بازی سونی مشاهده کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/13314/بازار-جهانی