ذره‌بین
 

 

ثبت قراردادهای غیرمجاز در سامانه املاک کشور
مرد متخلفی که اقدام به ثبت قرارداد‌های غیرمجاز در سامانه املاک کشور می‌کرد دستگیر شد. چندی پیش یکی از متصدیان املاک در سطح شهر کرمانشاه به پلیس مراجعه کرد و گفت: پس از ثبت قرارداد و اخذ کد رهگیری به اتحادیه صنف مشاوران رفتم که کارمند صنف ادعا کرد به جز این قرارداد پنج قرارداد دیگر در یک روز با نام کاربری من در سامانه ثبت شده است درحالی‌که من این قراردادها را ثبت نکرده‌ام. با توجه به اهمیت موضوع در این خصوص پرونده ای تشکیل شد و بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس قرار گرفت و با انجام کار فنی، تحقیقات و اخذ استعلامات متهم شناسایی و دستگیر شد. رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: متهم پس از بازجویی فنی اعتراف کرد: در چندین مشاور املاک سابقه کار دارم، در یکی از محل‌های کارم پس از مرگ متصدی این واحد صنفی مشاور املاک در همانجا کارم را ادامه دادم و پس از تنظیم قرارداد با همکاری متصدی یکی از کافی‌نت‌های سطح شهر اقدام به ثبت قرارداد در سامانه مشاوران املاک با کد کاربری شاکی کرده‌ام.
وی ادامه داد: متصدی کافی‌نت نیز در این خصوص بازداشت شد و اعتراف کرد، نام کاربری و رمز عبور را شخصی دیگر و با رضایت کامل در اختیار من قرار داده است. با توجه به پیچیده شدن پرونده کارشناسان پلیس با مهندسی اجتماعی و ردزنی 24ساعته متهم اصلی را دستگیر کردند. متهم اصلی در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: از آن‌جا که رمز عبور پیش‌فرض تمام سامانه مشاوران املاک عددی ثابت است با به‌دست آوردن کد ملی شاکی با همدستی متصدی کافی‌نت اقدام به ثبت پنج قرارداد در این سامانه کردم.  رئیس پلیس فتا ضمن اشاره به صدور قرار برای متهمان پرونده به تمام مشاوران املاک استان هشدار داد: از آن‌جا که رمز پیش‌فرض مشخص است، جهت جلوگیری از وقوع این‌گونه جرائم فوراً اقدام به تعوض کد رمز عبور کنند.

خسارت  میلیاردی آتش‌سوزی بازار صدف درگهان قشم
آتش‌سوزی روز شنبه بازار صدف درگهان قشم 800میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت. بخشدار مرکزی شهرستان قشم روز یکشنبه به ایرنا گفت: این رقم با احتساب حداقل 2‌میلیارد و 500میلیون ریال خسارت وارد شده به هریک از 320واحد صنفی در 2 طبقه همکف و اول این بازار به دست آمده است. به گفته وی گرچه از این تعداد واحد صنفی 155واحد در طبقه اول و 35واحد در طبقه همکف به‌طور کامل دچار خسارت شد، ولی بقیه واحدها نیز در طبقه همکف به‌خاطر عملیات خاموش‌کردن آتش در طبقه اول دچار آب‌گرفتگی و خسارت‌های اساسی شده است. وی با اشاره به این‌که ساختمان بازار صدف درگهان قشم در برابر حوادثی مانند آتش‌سوزی بیمه بوده است از بیمه بودن وسایل داخل واحدهای صنفی اظهار بی‌اطلاعی کرد. بخشدار مرکزی شهرستان قشم با تقدیر از همه دستگاه‌ها و نهادها و کسانی که به شیوه‌های مختلف در مهار آتش‌سوزی این بازار و سروسامان دادن حادثه دیدگان فعال بوده‌اند از فرماندار و شهردار بندر خمیر نیز که از ابتدای این حادثه با اعزام وسایل نقلیه و تجهیزات امدادی به کمک مسئولان قشم آمدند، تشکر کرد. در آتش‌سوزی بازار صدف درگهان قشم که جمعه‌شب در اثر اتصال سیم برق در یکی از بوفه‌های این بازار آغاز و ساعت 14روز شنبه مهارشد، افزون بر 155واحد صنفی واقع در طبقه اول و 35واحد نیز در طبقه همکف این بازار در آتش سوخت.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/13222/ذره‌بین