بازار جهانی
 

 

مایکروسافت دومین شرکت بزرگ جهان
مایکروسافت که مدتی بود جایگاه خود به‌عنوان دومین شرکت برتر جهان از نظر میزان ارزش تجاری را از دست داده بود، موفق شده مجددا این عنوان را به دست آورد. فهرست شرکت رده‌بندی S&P 500 نشان می‌دهد که مایکروسافت با پشت سر گذاشتن شرکت نفتی مشهور Exxon Mobil توانسته رتبه دوم خود را از آن بازپس بگیرد. البته اپل کماکان باارزش‌‌ترین شرکت جهان محسوب می‌شود و مایکروسافت هنوز نتوانسته این عنوان را باز هم از آن خود کند. در حال حاضر ارزش مالی مایکروسافت در بازار برابر با 408.7‌میلیارد دلار است.

عکاسی آنالوگ با گوشی‌های هوشمند
عکاسی به سبک دوران آنالوگ و سپس چاپ عکس حین استفاده از گوشی هوشمند رویایی است که با طراحی یک قاب ویژه توسط یک شرکت فرانسوی ممکن شده است. شرکت نوپای فرانسوی Prynt به تازگی قابی را برای گوشی‌های هوشمند عرضه کرده که مجهز به یک چاپگر کوچک هم هست. این قاب از طریق فناوری بلوتوث به گوشی متصل شده و می‌تواند عکس گرفته‌شده توسط گوشی را در عرض 50 ثانیه چاپ کند.

برنامه تلفن‌همراه برای افسرده‌ها
به تازگی برنامه تلفن‌همراهی طراحی شده که قادر به بررسی سلامت ذهنی افراد از طریق تجزیه و تحلیل مکالمات آنها با استفاده از گوشی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 350‌میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می‌برند و این برنامه شاید بتواند به شناسایی این اشخاص کمک کند. محققان دانشگاه مریلند می‌گویند برنامه یادشده هنوز در مرحله تکمیل طراحی است و مبنای این کار اثبات این مسأله است که افسردگی بر لحن و تن صدای افرادی تأثیر گذاشته و آن را تغییر می‌دهد. این تغییرات در صورت تشدید افسردگی شدیدتر و تندتر بوده و با طراحی الگوهای خاص قابل شناسایی است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/13171/بازار-جهانی