هنر نویسندگی خلاق
 

 

هنر نویسندگی خلاق، راهنمای فشرده‌ای است در زمینه «نویسندگی خلاق» و اگرچه روی سخن آن در مرحله اول با جوانانی است که اشتیاق دارند روزی نویسنده شوند، اما مطالب کتاب به گونه‌ای است که حتی برای نویسندگان پر تجربه نیز می‌تواند سودمند باشد.
 این کتاب، خاصه با ضمایم آن، کتاب مرجعی است که به‌رغم حجم کوچک آن از مطالب اساسی در زمینه نویسندگی خلاق برای مقاصد گوناگون سخن می‌گوید و درحقیقت کتابی است که بهتر است کنار دست هر نویسنده‌ای باشد.
اعتقاد مترجم این کتاب این است که از این کتاب می‌توان به‌عنوان یک کتاب کمک‌درسی برای دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده کرد و آن را در دوره‌های روزنامه‌نگاری و رادیو و تلویزیون حتی به صورت یک کتاب درسی به کار برد.
در ترجمه کتاب سعی شده نثری روان و دور از تکلف به‌کار رود و درعین‌حال اصول ترجمه و اصالت متن حفظ شود. نویسنده کتاب «ایزابل زیگلر» خود، تجربیات فراوانی در زمینه نویسندگی دارد و در سمت‌های سردبیری روزنامه، نویسندگی، نویسنده تلویزیون و معلم نویسندگی‌خلاق اشتغال داشته است.
 علاوه بر این کتاب، آثار مهم دیگری نیز از او به چاپ رسیده است. این اثر که شامل 14 فصل است، می‌تواند راهنمایی مناسب باشد و به نویسندگان آموزش دهد چگونه بهتر بنویسند و از قدرت خداداد ذهن خویش بهتر استفاده کنند و آثاری با ارزش و با ارزش‌تر را به جامعه عرضه دارند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/13142/هنر-نویسندگی-خلاق