خبر
 

 

تکلیف کارت جهیزیه هنوز نهایی نشده است
جوانان منتظر باشند کارت جهیزیه می‌آید
شهروند| گفته بودند تا اول مهر تکلیفش مشخص می‌شود، هنوز اما نشده. حالا چندسالی می‌شود که مسئولان امور جوانان، از کارتی حرف می‌زنند که قرار است بیاید تا ازدواج جوانان را آسان‌تر کند؛ کارت جهیزیه. کارت‌های اعتباری که گفته می‌شود از پنج تا ۱۰‌میلیون تومان است و قرار است به‌عنوان وام و با سود 16‌درصد به جوانان داده شود. همین یک ماه پیش بود که دو معاون وزیر ورزش و جوانان از نهایی شدن شرایط صدور کارت‌های جهیزیه در هفته ازدواج خبر دادند اما حالا مدیرکل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفته اعطای کارت جهیزیه به زوج‌های جوان هنوز نهایی نشده است. بهمن بهمنی گفته است: «برای اعطای این کارت به دنبال روند محتوایی جدیدی هستیم. تلاش می‌کنیم تا با همکاری یکی از بانک‌های معتبر دولتی و هماهنگی با وزارت صنایع، همکاری تولیدکنندگان داخلی را جلب کنیم و وزارت ورزش و جوانان این کار را تسهیل می‌کند.»  به گزارش «ایسنا» او گفته «جلسات کارشناسی مقدماتی کارت جهیزیه برگزار شده و دستگاه‌های مربوط به این حوزه با اعطای این کارت به زوج‌های جوان موافق هستند. درحال حاضر مشغول تدوین راهکار اجرایی به منظور دستیابی به روند معقولی برای حصول نتیجه هستیم.»  مدیرکل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ادامه داده است: «تلاش می‌کنیم تسهیلات به اندازه‌ای باشد که افراد بتوانند جهیزیه کاملی را از تولیدات داخلی تهیه کنند و حداقل سود ممکن از سوی بانک‌ها در نظر گرفته شود ضمن این‌که تولیدکنندگان هم تخفیف ویژه‌ای به زوج‌های جوان بدهند.»  او درحالی این خبر را داده که در هفته اول مهر، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از مشخص شدن وضع کارت جهیزیه تا ۲ هفته بعد خبر داده و گفته بود: «‌اجرایی شدن یا نشدن وضع کارت جهیزیه تا ۲ هفته آینده مشخص می‌شود. به این ترتیب ممکن است این طرح که پیش از این سخنی از احتمالی بودن آن به میان نیامده بود، هرگز اجرا نشود.» قبل از آن و در مرداد گذشته هم معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان‌ گفته بود شرکت‌های خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند تا با 50۰‌میلیارد تومان در قالب کارت جهیزیه، تسهیلاتی به ۱۰۰‌هزار زوج جوان دهند. او البته گفته بود سقف این کارت‌ها سه تا پنج‌میلیون تومان است و برای خرید لوازم خانگی به جوانان داده می‌شود؛ بعد از آن اما محمود گلزاری، معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان این رقم را 5 تا 10میلیون تومان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه آزاد: دستور دادم کسانی را که غیرقانونی دکترا می‌خوانند  سر کلاس راه ندهند
خبرآنلاین| نشست خبری حمید میرزاده، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد. او در این نشست خبری درباره بورسیه‌های غیرقانونی دانشگاه آزاد و گزینه پیشنهادی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پاسخ گفت.
میرزاده درباره آخرین وضع بورسیه‌های غیرقانونی دانشگاه آزاد گفت: از زمانی که این دانشگاه را تحویل گرفتیم، به برخی پرونده‌ها برخورد کردیم که نشان می‌دهد در دوره گذشته، برخی اشخاص بدون این‌که در آزمون دکترا شرکت کنند، سر کلاس نشسته‌اند. من هم دستور دادم این اشخاص را سر کلاس راه ندهند تا تکلیفشان مشخص شود.
او درباره تعداد این افراد توضیحی ارایه نکرد ولی درباره گزینه پیشنهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چنین گفت: آقای دکتر دانش از دانشگاهیان شناخته شده است و سابق معاونت در وزارت علوم را دارد. گزینه‌ای که آقای رئیس‌جمهوری انتخاب کرده از نظر علمی و همچنین اجرایی کاملا با مجموعه وزارت علوم انطباق دارد. لذا امیدواریم با اخذ رأی اعتماد از مجلس در وزارت علوم مستقر شده و این وزارتخانه را از بلاتکلیفی دربیاورد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد و خارج کردن نتایج سال‌های حضور فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد از این گزارش انتقاد کرد.
میرزاده در ادامه نشست خبری خود درباره اختصاص وام 10‌میلیون‌تومانی ازدواج به دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت:  تصویب کرده‌ایم امسال برای 20‌هزار نفر از دانشجویان، وام 10 میلیونی ازدواج اختصاص دهیم. این اعتبارات از طریق صندوق رفاه دانشگاهی دانشگاه آزاد و همچنین سیستم بانکی تأمین می‌شود.
او گفت: درباره جهیزیه دانشجویان نیز با وجود این‌که مسئولیتی نداریم، با برخی از کارخانجات تولیدکننده هماهنگ کرده‌ایم تا برخی کالاها را با معرفی ما، به صورت ارزان‌تر در اختیار دانشگاهیان قرار دهند. همچنین درصورتی‌که دانشجویان دریافت‌کننده وام ازدواج هر دو دانشجوی ما باشند، 20‌میلیون تومان وام ازدواج با سود بانکی کمتر در اختیار آنها می‌گذاریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره تشکیل کلاس‌های 80نفره دکترا در برخی از واحدهای این دانشگاه- ازجمله واحد علوم و تحقیقات- توضیح داد و ضمن تکذیب این خبر گفت: بیش از 90‌درصد کلاس‌های درسی ما در این واحد، زیر 17 نفر دانشجو دارد و نمی‌دانم این اخبار چطور به رسانه‌ها راه پیدا می‌کند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/12914/خبر