روی خط خبر
 

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری: رئیس‌جمهوری هجمه‌ها را به جان می‌خرد
ایرنا|  رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با انتقاد از برخی برداشت‌های نادرست و هدفمند از اظهارات دکتر روحانی در مجمع سالانه بانک مرکزی ضمن دعوت از سیاسیون و اصحاب رسانه به مطالعه دقیق مجموعه سخنان رئیس‌جمهوری، گفت: دولت و شخص آقای رئیس‌جمهوری هم در عمل و هم در سخن همواره از نقدهای دلسوزانه استقبال کرده و می‌کنند. محمود واعظی با بیان این‌که رئیس‌جمهوری در جملات قبل از فراز مورد بحث آشکارا به تلاش دشمنان نظام برای صدمه به امید و اعتماد مردم اشاره کرده‌اند، گفت: بسیار روشن است که در جملات بعدی هم منظور ایشان دولت به معنای اعم و حاکمیتی آن و منظورشان از مخالفان، دشمنان و بدخواهان نظام است. او ادامه داد: کنترل و حفظ تورم تک‌رقمی طبعا نه فقط موفقیت دولت به معنای دستگاه اجرایی که دستاورد بزرگ نظام، آن هم بعد از 26‌سال تورم دو رقمی است. آقای رئیس‌جمهوری هم با اشاره به همین موضوع تأکید داشتند که دشمنان نظام و مردم با نادیده گرفتن این‌گونه دستاوردهای بزرگ که علیرغم بدخواهی‌های خارجی و داخلی به دست آمده، می‌خواهند مردم را ناامید کرده و اعتماد آنها به کارآمدی نظام و دولت را کاهش دهند. سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با تفکیک دو موضوع مخالفت و نقادی، بیان داشت: انتقاد به سیاست‌ها و تصمیمات دولت با مخالفت با موجودیت دولت به‌عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام متفاوت است. انتقاد به روش‌ها و تصمیمات به اصلاح و بهبود وضع موجود منجر می‌شود اما مخالفت با هدف زمینگیر کردن دولت و رها شدن امور مردم و ناامید کردن مردم از آینده کشور و نظام انجام می‌شود که بی‌تردید مورد پسند هیچ‌کدام از جریان‌ها و گروه‌ها و طیف‌های سیاسی درون نظام نیست. واعظی با اظهار تأسف از این‌که «عده‌ای به قیمت ناامید ساختن مردم، نادیده‌انگاری دستاوردها و القای ناکارآمدی نظام به مخالفت سیاسی و فضاسازی‌های کاذب رسانه‌ای روی آورده‌اند»، افزود: هم آقای رئیس‌جمهوری و هم سایر اعضای دولت بارها در طول این سال‌ها تأکید کرده‌اند که دولت‌های یازدهم و دوازدهم، دولت همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و همه طیف‌ها بوده و هست. او در پایان به هجمه‌های اخیر صورت‌گرفته به رئیس‌جمهوری در موضوع لزوم طرح نقد در جامعه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری که برای حمایت از نقادی و پذیرفته شدن گفتمان نقادانه در ساختار حاکمیت حاضر است این همه هزینه بدهد و هجمه‌ها را به جان بخرد، قاعدتا حساب منتقدان را با مخالفان و دشمنان نظام و دولت یکی نمی‌داند.

ابتکار از تلاش دولت برای رفع حصر خبر داد
همه چیز دست رئیس‌جمهوری نیست

ایرنا|  ابتکار درباره مسأله رفع حصر گفت: در این‌خصوص تلاش‌های زیادی از سوی دولت انجام شده و کسی اعتقاد ندارد شرایط قابل قبول است اما باید پذیرفت در این‌خصوص همه چیز در دست رئیس‌جمهوری نیست. معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: دولت درخصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهد. گفتمان ملی - سیاسی تأکید رئیس دولت اصلاحات بوده است تا خدای ناکرده شاهد ایجاد فضای امنیتی در کشور نباشیم چرا که در چنین فضایی هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد. ابتکار ادامه داد: این‌که بگوییم هیچ تحولی اتفاق نیفتاده بی‌انصافی است و همه ما باید با مرور تاریخ معاصر کشور از تحولات به وجود آمده آگاهی پیدا کنیم. او درخصوص وعده رئیس‌جمهوری مبنی بر انتخاب وزیر زن که سوال یکی از دانشجویان بود نیز با اشاره به رویکرد جدی دولت برای تقویت جایگاه زنان در نظام مدیریتی کشور، گفت: برای دوران بعد نیز زنان توانمند زیادی برای وزیر شدن در آینده داریم و تحولات امروز کشور در این زمینه چشمگیر است اما با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته می‌توان به این هدف دست یافت.

سوال از رئیس‌جمهوری از دستور کار مجلس خارج شد
ایسنا|  سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که سوال نمایندگان از رئیس‌جمهوری درباره موسسات مالی و اعتباری از دستور کار مجلس خارج شده است. بهروز نعمتی با اشاره به جلسه یکشنبه‌شب گذشته هیأت‌رئیسه مجلس گفت: آقای وقفچی با تعدادی از نمایندگان سوالی را از رئیس‌جمهوری درباره موسسات مالی و اعتباری مطرح کرده بودند که پس از بررسی این سوال در کمیسیون مربوطه و قانع نشدن نمایندگان از پاسخ نمایندگان رئیس‌جمهوری، این سوال آماده طرح در مجلس بود که تعداد امضاکنندگان آن کاهش یافت و از نصاب افتاد. به گفته وی، بر این اساس با کاهش تعداد امضاکنندگان سوال از رئیس‌جمهوری درباره موسسات مالی و اعتباری به کمتر از ۷۳ نفر این سوال از دستور کار خارج شد. نعمتی همچنین گفت: سوال دیگر از سوی آقای ذوالنور و ۱۰۳ نفر از نمایندگان مطرح است که محورهای مختلفی دارد و یکی از آنها هم بحث موسسات مالی و اعتباری است. این سوال به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده و درحال بررسی در این کمیسیون است تا ببینیم نتیجه بررسی چه خواهد شد و آیا تعداد امضای سوال‌کنندگان نصاب لازم را خواهد داشت یا خیر .


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/128340/روی-خط-خبر