ذره‌بين
 

 

کلاهبرداری از 56 زن و مرد
شهروند| یک جاعل حرفه‌ای که متهم است از 56 نفر 20میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است در عملیات پلیسی دستگیر شد. با طرح چندین شکایت در اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قم مبنی بر این‌که فردی پس از دستیابی به چک‌های آنها مبلغ مندرج را دستکاری و از موجودی حساب بانکی‌شان برداشت کرده است، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.  پس از بررسی‌های پلیس مشخص شد متهم پس از هر بار کلاهبرداری از افراد متعدد در استان‌های مختلف، به مکان نامعلومی نقل مکان می‌کرد. در ادامه با اقدامات پلیسی محل اختفای متهم در استان البرز شناسایی شد و بلافاصله ماموران با نیابت قضائی به استان مربوطه اعزام شدند و طی عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر شد.  متهم در تحقیقات پلیس به کلاهبرداری از 56 نفر از طریق دستکاری مبلغ مندرج در چک‌های مالباختگان در مجموع به مبلغ 20‌میلیارد ریال اعتراف کرد که درنهایت به همراه پرونده تحویل مرجع قضائی استان شد.

انفجار مین در بانه دو مجروح بر جای گذاشت
شهروند| بر اثر انفجار مین در روستای بروشکانی بانه ۲ برادر زخمی شدند. حادثه انفجار مین حوالی ساعت ۱۷ روز یکشنبه در روستای بروشکانی از توابع این شهرستان روی داد. بر اثر این انفجار ۲ برادر یکی از ناحیه دست و دیگری از ناحیه پا زخمی و برای مداوا به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی منتقل شدند. این حادثه ناشی از انفجار مین‌های به‌جا مانده از جنگ تحمیلی ایران و عراق بوده است. انفجار مین‌های به‌جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در شهرستان‌های مرزی استان کردستان، در طول‌ سال حادثه ‌آفریده و منجر به معلولیت و جان‌باختن تعدادی از مردم منطقه شده است.

نیش زنبورها مرد 45 ساله را کشت
ایرنا| نیش صدها زنبور موجب مرگ مرد 45ساله در اندیمشک استان خوزستان شد. یک دستگاه خودرو نیمه‌سنگین حامل کندوی عسل صبح دوشنبه در نزدیکی دوکوهه از توابع اندیمشک واژگون شد. راننده 45 ساله این خودرو پس از واژگونی دچار جراحت شد و همزمان صدها زنبور به وی حمله کردند. در پی این حادثه، گروه فوریت‌های پزشکی 115 اندیمشک به محل حادثه اعزام و برای نجات فرد مصدوم وارد عمل شدند.  فرد مصدوم به بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک منتقل شد، اما بر اثر نیش زنبور جان خود را از دست داد.

کبوتر جان پسر جوان را گرفت
میزان| نزاع خونین دو جوان بر سر یک کبوتر با قتل پایان یافت. عصر روز جمعه فردی در تماس با پلیس از نزاع خونین در یکی از محلات مبارکه اصفهان خبر داد. با حضور ماموران در بیمارستان شهر، آنها با جسد غرق خون پسر جوانی که از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود، روبه‌رو شدند.  در تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول به علت درگیری با یکی از بچه‌محل‌هایش به ضرب چاقو به قتل رسیده و قاتل متواری شده است. ماموران کلانتری 12مبارکه در تحقیقات از شاهدان ماجرا متوجه شدند مقتول با پسر جوان بر سر کبوتر درگیر شده و به علت این‌که چرا کبوتر او از سوی قاتل گرفته شده است، به قتل رسیده است. در این چاقوکشی خیابانی قاتل هم از ناحیه دست مجروح شد. درحال حاضر تیم‌های جنایی تحقیقات برای دستگیری عامل این جنایت را آغاز کرده‌اند.

فرار دیوانه‌وار سارقان در خیابان
 میزان| فرار دیوانه‌وار دو سارق جوان در خیابان جمال‌زاده باعث خسارت به 3 خودرو شد.  ساعت 2 بامداد دوشنبه ماموران گشت کلانتری انقلاب هنگام گشتزنی در خیابان جمال‌زاده با رفتار مشکوک سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید روبه‌رو شدند. ماموران در بررسی بیشتر متوجه شدند که سرنشینان پراید سارق لوازم داخل خودرو هستند.  سارقان با مشاهده پلیس پا به فرار گذاشتند و ماموران عملیات تعقیب‌وگریز را آغاز کردند. سرانجام پس از 20دقیقه تعقیب‌و‌گریز سارقان وارد خیابان جمهوری شدند. ماموران برای جلوگیری از ایجاد خسارت بیشتر سارقان به اموال شهروندان با سدکردن راه دو سارق آنها را دستگیر کردند.  

مراقب کلاهبرداران به ظاهر نظافتچی و قالیشویی باشید
شهروند| معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، گفت: شهروندان برای اطمینان از صحت آگهی‌های مندرج در مطبوعات، معابر عمومی و فضای مجازی برای نظافت خانه و قالیشویی به سایت اتحادیه قالیشویان و مراکز مجاز دارای پروانه خدمات منزل مراجعه کنند. سرهنگ محمدرضا اکبری افزود: در آستانه فرارسیدن نوروز، عموم مردم برای استقبال از بهار طبیعت، درحال نظافت منزل و خانه‌تکانی هستند و در این میان، برخی افراد کلاهبردار نیز با سوءاستفاده از این شرایط، اقدام به چاپ آگهی برای ارایه خدمات در منازل و قالیشویی می‌کنند. وی افزود: این افراد سودجو ضمن تبلیغات گسترده در سطح شهر با حضور در منازل شهروندان و استفاده از ترفندهای مختلف کلاهبرداری یا سرقت می‌کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/128310/ذره‌بين