خبرنامه
 

 

در ایام دهه فجر صورت گرفت
ارایه بیش از ۱۶‌هزار خدمت رایگان در مناطق محروم
شهروند|  معاون جمعیت هلال‌احمر از ارایه بیش از ۱۶‌هزار خدمت رایگان در دهه فجر در قالب برگزاری مانور تیم‌های بهداشت و درمان خبر داد.  دکتر حسن صفاریه، در ارتباط با برگزاری مانورهای تیم‌های بهداشت و درمان به مناسبت ایام بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه فجر اظهار کرد: مانورهای تیم‌های بهداشت و درمان هر سال در دفعات متعدد و همچنین در این ایام با هدف خدمت‌رسانی به افراد کم‌برخوردار در مناطق محروم و رفع نیازهای درمانی آنها به صورت رایگان و همچنین تقویت توانایی نیروها برگزار می‌شود. بنا به گفته معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر مانورهای مذکور در ایام دهه فجر امسال در 5 منطقه عملیاتی با ارایه 16‌هزار و 256 خدمت درمانی در سطح کشور برگزار شده است.

غربالگری توانبخشی حدود 12‌هزار دانش‌آموز ابتدایی در کشور
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر همچنین از اجرای طرح غربالگری توانبخشی انحراف ستون فقرات و ناهنجاری‌های صافی کف پا در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی کشور به‌مناسبت بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر خبر داد. دکترحسن صفاریه با بیان این مطلب که هر کدام از مراکز توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در استان‌ها و شهرهای مختلف، موظف به ارایه معاینه غربالگری در تعدادی از مراکز آموزشی در ایام دهه فجر بودند، اظهار کرد: در این اقدام انحراف ستون فقرات، ناهنجاری‌های صافی کف پا و دیگر مشکلات پا در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در 25 استان کشور توسط کارشناسان ارتوپدی جمعیت هلال‌احمر شناسایی شد. معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر اجرای این طرح در 60 مدرسه افزود: بر همین اساس، 11‌هزار و 903 دانش‌آموز توسط تیم‌های متخصص توانبخشی معاینه شدند که در بین این تعداد 1215 دانش‌آموز مبتلا به انحراف ستون فقرات و همچنین 1841 دانش‌آموز مبتلا به ناهنجاری‌های صافی کف پا و دیگر مشکلات پا شناسایی شدند.

 

سرپرست جمعیت هلال‌احمر اهواز خبر داد: توزیع 10‌هزار ماسک رایگان در اهواز
شهروند| «10‌هزار ماسک رایگان در اهواز توزیع شد.» خبری که روز گذشته از زبان سرپرست جمعیت هلال‌احمر اهواز مطرح شد. علیرضا پورآسترکی گفت: با توجه به افزایش غلظت ریزگرد‌ها و آلودگی شدید هوا، عوامل امدادی این جمعیت با همکاری مدیریت بحران استانداری خوزستان 10هزار ماسک رایگان میان شهروندان توزیع کردند. علیرضا پورآسترکی اظهار کرد: موج شدیدی از ذرات ریز گرد و غبار علاوه بر ایجاد آلودگی هوا موجب کاهش دید افقی در سطح شهر اهواز شده است. سرپرست جمعیت هلال‌احمر اهواز با بیان این‌که توزیع ماسک رایگان در میدان‌ ساعت و چهارراه سلمان فارسی و معابر پرتردد دیگر شهر انجام شده، تصریح کرد: داروهای تنفسی و اکسیژن به مقدار کافی در آمبولانس‌ها وجود دارد که امدادگران در صورت نیاز بتوانند اقدامات مطلوب را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

 

دیدار اعضای جمعیت هلال‌احمربا 35 خانواده شهید و ایثارگر
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از دیدار با 35 خانواده شهید و ایثارگر توسط پرسنل و اعضای جمعیت هلال‌احمر خبر داد. رضا فلاح بیان کرد: خانواده معظم شهدا حق عظیمی بر گردن نظام جمهوری اسلامی دارند. آنان با تقدیم جان باارزش فرزندان خود از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند. فلاح افزود: ثبات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون ایثارگری و شهادت‌طلبی کسانی است که با بهره‌گیری از فرهنگ غنی ایثار و شهادت در راه مکتب و میهن خود ایثار کرده و به درجه رفیع شهادت نایل آمده‌اند. براساس این گزارش، اعضای جوانان، امدادگران و پرسنل سراسر شعب جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اهدای لوح تقدیر و یادبود از خانواده شهدا تجلیل و قدردانی کردند.

 

توزیع 10‌هزار جلد کتاب آموزشی  در شعب استان کرمان
شهروند| معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از توزیع 10‌هزار جلد کتاب آموزشی در سراسر شعب جمعیت هلال‌احمر استان خبر داد. ‌هادی فرشید با اعلام این خبر افزود: 10‌هزار جلد کتاب و بروشور آموزشی در راستای افزایش آگاهی و به‌روزرسانی مباحث علمی مربیان، امدادگران، داوطلبان و پرسنل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در 28 شعبه و دفتر نمایندگی این جمعیت توزیع شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/126632/خبرنامه